Ingyenszervizzel állítaná helyre a bizalmat a VW
2016. április 28., csütörtök 16:13, frissítve: csütörtök 16:14
A piacvesztés ellen küzd a Volkswagen. A német márkába vetett fogyasztói bizalom megcsappant, amikor tavaly kiderült, hogy a Volkswagen korábbi fejlesztésű dízelmotorjai környezetszennyezőbbek a gyár által megadott értékeknél. Amerikai ügyfeleinek a VW kártérítést fizet, Európában pedig várhatóan ingyenesen szervizeli az érintett kocsikat, ami szintén többletköltség. A cégcsoport ezért pénzügyi megszorításokra kényszerült.
„Az idei évet a folyamatosan változtatott növekedési célok, hosszan tartó politikai bizonytalanságok és erős devizaingadozások, valamint a néhány piacon tapasztalt nehézkes növekedés alakította, nem elfeledve a kibocsátási botrány következményeit. Mégis az a célunk, hogy hozzuk a tavalyi eladásokat” – jelentette ki a német elnök-vezérigazgató, Matthias Müller.
A Volkswagen-csoport csaknem tízmillió autót adott el tavaly.
A Távol-Keleten is nagy a gond
A japánokat a németekhez hasonló gondok nyomasztják. A Mitsubishi jóval korábban kezdte a csalást, mint a VW, a japán autógyár 25 éve hamisítja a kocsik fogyasztási adatait.
„Ha a Mitsubishit kemény büntetéssel sújtanák, az nemcsak hogy kiegyenlítené a Volkswagen-ügyet, de ösztönözné a japán vállalatokat arra, hogy javítsák a vállalati kultúrájukat” – mondta egy japán professzor.
A távol-keleti országban a beosztottak még mindig félnek beismerni főnökeiknek, ha hibáztak. A belföldi piacon már érzi a Mitsubishi a bizalomvesztést.
„Ez valami olyan, aminek nem lett volna szabad megtörténnie. Úgy hiszem, ez a második eset volt, és én nem szeretném vezetni vagy megvenni az autóikat. Mindenki vissza akarja kapni a pénzét” – mondta Chihiro Ubukata.
Az autógyár független bizottságot bízott meg a csalás kivizsgálásával.