Budapest–Belgrád-vasútvonal: kötelezettségszegési eljárás jöhet
A Magyar Nemzet úgy tudja: Brüsszel azt kifogásolja, hogy hiányzott a tendereztetés, és nincs tisztázva, hogy milyen szerepe van a MÁV-nak a kivitelezést vállaló konzorciumban. Szakértők szerint vitatható a 550 milliárdosra becsült beruházás megtérülése. A külügyminiszter a Hír TV-nek elismerte, hogy tárgyalnak a projektről Brüsszellel.
„Nagyon sok jogi szakértővel és az Európai Unióval is konzultáltunk arról, hogy milyen vállalati konstrukciókkal lehet lebonyolítani ezt a beruházást, és ezen egyeztetések alapján állt elő az a megoldási javaslat, hogy jöjjön létre egy vegyes vállalat a MÁV és a kínai vasúttársaságok között, amely vegyes vállalat a lebonyolítója tud lenni ennek a beruházásnak, és amely majd a szükséges pályáztatást lebonyolítja abban a tekintetben, hogy ki legyen a kivitelező. Úgyhogy én most bizakodó vagyok. Az Európai Unióval való tárgyalásaink normális menetrendben haladnak. Természetesen vannak kérdéseik, nekünk vannak válaszaink. Valószínűleg megállapodásra tudunk jutni” – fogalmazott Szijjártó Péter.