Az udvari beszállítóknak jól ment az üzlet
2017. június 1., csütörtök 17:56, frissítve: csütörtök 21:45
Nagy csinnadrattával rakták le múlt pénteken az M2-es alapkövét. A gyorsforgalmi út Budapestet köti össze Váccal, a szakaszt végig négysávossá bővítik. A munkát az osztrák Strabag nyerte el. 2022-ig a kormány 2500 milliárd forintot szán útépítésre. A közbeszerzések elkezdődtek, közölte a közlekedési államtitkár.
„Ezeknek a fejlesztéseknek a jelentős része már folyamatban van. A vállalkozásba adások megtörténtek, vagy megtörténnek az idei évben, és reményeink szerint ennek a keretnek a 80-85 százalékát vállalkozási szerződéssel le tudjuk fedni 2017 év végére” – emelte ki Homolya Róbert, az NFM közlekedési államtitkára.
A M44-es az M5-ös autópályát kötné össze Békéscsabával. A alapkőletétel tavaly decemberben megvolt, a kivitelezők – egy kivételével – magyar cégek. Egyikük a Duna Aszfalt, amelynek tulajdonosát az MKB Bankkal is hírbe hozták. A cég úgy fialt tavaly 11 milliárd forint adózott nyereséget, hogy árbevétele negyedakkora volt, mint 2015-ben. A Duna Aszfalt-csoport egyik tagja, a Magyar Építő Zrt. 2016-ban megduplázta a profitját.
Jól ment az üzlet Garancsi Istvánnak is, aki egy ausztriai túrán ismerte meg a miniszterelnököt. Cége, a stadionépítésekben jeleskedő Market Zrt. 12-szer annyi nyereséget termelt tavaly, mint tavalyelőtt.
A vizes vébé ugrótornyát építő West Hungária Bau valamivel kevesebbet jövedelmezett 2016-ban, mint 2015-ben, a cég tulajdonosa Orbán Viktor vejével is üzletelt.
Mészáros Lőrincnek lenne oka a panaszra, ha csak az építőipari cégének eredményét nézné. A Mészáros és Mészáros Kft. nyeresége felére olvadt 2016-ra, de a társaság még így is 1,6 milliárd forinttal gazdagította a felcsúti polgármestert.