2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Hazahúzó 01:00

„Az autóvásárlók megkárosítását támogatják a hatályos jogszabályok”

Hír TV

2018. január 5., péntek 09:55, frissítve: péntek 13:10

Még mindig sok az öreg és környezetszennyező autó Magyarországon, a helyzeten pedig aligha segítenek a magyar jogszabályok – hangzott el a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete évnyitóján. Ugyanakkor egyre népszerűbbek lesznek a jövőben az elektromos autók. Egy, a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz tartozó társaság több mint 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg 2017-ben, és 1000-1200 állami tulajdonú töltőpont létesítését tervezik.

„Az adócsalást és a vevők megkárosítását támogatják a jelenlegi hatályos jogszabályok” – fogalmazott Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke évadnyitó konferenciájukon.

Nemcsak a kilométeróra visszatekerése jelent problémát a használtautó-piacon, rengeteg a törött, rejtett hibás kocsi is. A nepperek pedig kíméletlenül lecsapnak az árvadászokra és az érzelmi alapon döntő vásárlókra.

„A trükköket úgy lehet kizárni, hogy az adott autó márkaszervizében próbáljuk meg megnézni, hogy mi történt az autóval. Ha nem találunk róla adatot, akkor ne vegyük meg az autót, ha pedig igen, akkor tudjuk, hogy mit veszünk a pénzünkért” – nyilatkozta a Hír TV-nek Erdélyi Péter.

A magyarországi autópark öregedése folyamatos, tavaly a kocsik átlagéletkora elérte a 14 évet, a személygépjárművek 79 százaléka tízévesnél idősebb. Ennél az unióban csak Lengyelországban és Görögországban rosszabb az arány.

„Egy régi és egy új autónál az a különbség, hogy az új autónál az elején fizetünk sokat, egy használt autónál meg folyamatosan. A nyugat-európai jóléti társadalmak azért adják el e járműveket, mert nem éri meg a fenntartásuk” – emelte ki Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.

Az elektromos autók egyelőre jóval drágábbak, mint hagyományos társaik, és nincs még áttörés az akkumulátortechnológiában sem. Óvatos becslések szerint azonban 2030-ra Magyarországon 10 százalékos lehet a piaci részesedés, ami viszont érzékenyen érintheti a német autógyárakra épülő hazai beszállítói hálózatot.

„Magyarország globális vagy uniós arányaiban nem áll jól, körülbelül 200 nyilvános vagy nem nyilvános elektromosautó-töltőt tartunk nyilván, viszont ez a régióban előkelő szám. Ha lehet mondani, Kelet-Közép-Európában viszonylag élen jár Magyarország” – hangsúlyozta Ugron Gábor, az E-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója a konferencián.

A társaság 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg 2017-ben, és összesen 1000-1200 állami tulajdonú töltőpont létesítését tervezik.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!