25 százalékkal több autót vásároltak a magyarok

KaG, 2017. január 3., kedd 16:02, frissítve: kedd 17:18
Több mint 96 ezer személyautót helyeztek tavaly forgalomba Magyarországon, negyedével többet, mint egy évvel korábban. A legnépszerűbb márka a hazai gyártású Suzuki volt. A luxuskocsikra az átlagosnál nagyobb volt a kereslet.

Tízből hét új autót az államnak vagy cégeknek adtak el tavaly – hangzott el a kereskedők érdekképviseletének évindító sajtóreggelijén. „Továbbra is hetven százalék a jogi személyek által megvett autó, de ebben van jó pár, amelyet magánszemélyek magáncélokra vásárolnak, csak jogi személyiségű cégen keresztül, azért, hogy azt a matekpéldát meg tudják oldani, hogy az áfavisszaigénylés hogy viszonyul a cégautóadózáshoz” – magyarázta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Országos Egyesületének elnöke.

2016-ban majdnem húszezerrel több új kocsit értékesítettek, mint egy évvel korábban, és közel harmincezerrel többet, mint 2014-ben. A luxusautók piacán az átlagosnál nagyobb a növekedés – egyes típusokból másfélszer annyit adtak el tavaly, mint tavalyelőtt, egy másiknál a különbözet meghaladta a hetven százalékot. „Ennek a növekedésnek az oka talán – ha az összpiacot nézzük – arra is visszavezethető, hogy a városi terepjárók szegmense jelentősen növekedett, több mint öt százalékkal, és így a teljes összpiacot nézve az eladások harminc százalékát teszi ki” – mondta Hesz Tamás, a Mercedes-Benz Hungária Kft. üzletágvezetője.

A személyautóknál a legnépszerűbb márka a hazai gyártású Suzuki volt tavaly, mögötte a Ford és az Opel végzett. A negyedik hely a Skodáé, az ötödik pedig az anyacég Volkswagené lett.

„Az elmúlt huszonöt év azt bizonyítja, hogy fontos a magyaroknak, hogy magyar terméket tudjanak vásárolni. Mindig közelebb áll a szívükhöz az a termék, amely nálunk készül” – fogalmazott Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Bár 2014 óta folyamatosan nő az új autók iráni kereslet, az eladások így is csak a gazdasági válság előtti forgalom kétharmadát érik el. „Darabszámban nem értük el a válság előtti éveket. Valószínűleg nem is fogja ez a piac elérni, hiszen az a finanszírozási konstrukciók miatt túlértékelt piac volt a 2000-es évek elején” – mondta Györke Orsolya, a Ford Magyarország pr-igazgatója.

Magyarországon minden harmadik embernek van autója, a kocsik átlagéletkora meghaladja a tizenhárom és fél évet.

hirdetés
Legfrissebb
Legolvasottabb
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása