2024. 05. 02. Csütörtök Zsigmond napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

Következik:

Híradó 18:30

MSZP: Megint az ellehetetlenítés a kormány célja

,

2017. március 29., szerda 09:50, frissítve: szerda 18:47

Csaknem a duplájára emelné a kormány a reklámadót – derül ki a parlament honlapjára feltöltött törvénytervezetből. Varga Mihály javaslata szerint az év első öt hónapjában nulla, júniustól viszont kilencszázalékos lesz az adó kulcsa. A közterhet a százmillió forintnál nagyobb reklámbevételt elérő médiatársaságoknak kell megfizetniük. Az ellenzék szerint az ellenzéki médiumok ellehetetlenítése a cél.

Ismét megpróbálkozik a magyar kormány a reklámadóval. Az új adóterhet június elseje után vezetnék be. A mostani javaslat is sávosan adóztatná a cégeket, amit már megvétóztak Brüsszelben. Harrach Péter, a KDNP frakcióvezetője úgy véli, párttársai megtalálták annak a módját, hogy az Európai Unió most ne tudjon belekötni tervezetükbe.

– Én nem feltételezem a kormányzat részéről, hogy olyan előterjesztést tesz másodszor, ami nem fog átmenni, nyilván megtalálták a módját, hogy megfelelő összhangban legyen az uniós szabályozással.

– Most mi az, ami miatt nem fogják elkaszálni, tehát miben változott ez ön szerint?

– Ezt ismerni kéne, nem olvastam még ezt az előterjesztést.

„Ezek a cégek, akik ilyen tevékenységgel foglalkoznak, és az RTL-re is gondolok, húszmilliárdot fognak visszakapni” – a Fidesz alelnöke azt hangsúlyozta, hogy az érintett médiacégek visszakapják korábbi befizetéseiket, egyúttal rendezik az Európai Unió által kifogásolt részleteket is.

„Folynak a tárgyalások, és ezek még nem zárultak le, de ez a javaslat még mindig kisebb egész évre kivetítve, ott 5,3 százalék volt, most ez egész évre 5,25 százalékos lesz, tehát nominálisan pénzügyileg nem kell többet fizetni, nincs adóemelés a rendszerben” – mondta el Németh Szilárd.

Az LMP vitatja a kormánypárti érvelést.

„A jelenlegi törvény foltozgatása, az sem igaz, amit mondanak, hogy magyar vállalkozásokat nem érint, mivel a százmilliós árbevétel között igenis vannak magyar vállalkozások, azokat érintené ez a törvény. Ez nagyon jó példa a kiszámíthatatlan kormányzásra. Egyik nap gondolnak egyet, és hoznak egy törvényt, a másik nap egy másikat” – reagált Hadházy Ákos társelnök.

Az MSZP frakcióvezetője szerint a jogszabály ismét szembemegy az uniós szabályozással.

„Most megint el akarnak lehetetleníteni vagy nehéz helyzetbe hozni olyan médiumokat, amelyek még nincsenek a fennhatóságuk alatt. Nem lehet a törvényeket politikai célokra használni, azok nem arra valók. Mi természetesen nem fogjuk támogatni, és nagy valószínűséggel az unió sem fogja hagyni” – jelentette ki Tóth Bertalan.

A Jobbik szerint a kormány adójogi eszközökkel akarja elpusztítani a kritikus médiát.

„Amikor ez politikai bunkósbottá vagy szamurájkarddá válik a kormány kezében, és így próbálja elmészárolni azokat a médiafelületeket, eltüntetni, amelyekről úgy gondolja, hogy nem eléggé az ő nótájukat húzza, akkor úgy hiszem, hogy ez botrányos és lopakodó diktatúra egy újabb eszköze” – jelentette ki Apáti István, a párt országgyűlési képviselője.

A reklámadó korábbi változatáról az Európai Bizottság még tavaly novemberben mondta ki, hogy több ponton is sérti az uniós állami támogatási szabályokat.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!