2024. 05. 17. Péntek Paszkál napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Láncreakció 13:00

M4-es: nem történt még szerződésbontás

,

2015. április 19., vasárnap 20:40, frissítve: hétfő 08:54

Egyelőre nem mondta fel a szerződést a kormány az M4-es autópályát építő cégekkel. Így a félkész sztráda őrzéséért és a balesetek megelőzéséért továbbra is az érintett vállalkozások felelnek. A szerződés felbontása után az állagmegóvás felelőssége a beruházó állami cégre száll. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a feladatot várhatóan más cégekkel végezteti el.

Az M4-es autópálya építésének leállításáról szóló kormányhatározatot a napokban tették közzé. A város polgármestere nem érti a döntést. „Egy autópályának gazdaságfejlesztő hatása van, és éppen ezért lenne számunkra mindenféleképpen jó az eredeti nyomvonal, túl azon, hogy már maga a beruházás is egy készültségi fokot elért” – mondta Markót Imre.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egyelőre nem mondta fel a szerződést a kivitelezőkkel. „A múlt hét folyamán már két céggel tárgyaltunk, és jövő hét végéig az összes érintett kivitelező céggel tárgyalni fogunk. A szerződések felbontásáig a területnek a teljes állagmegóvása a kivitelező cégek feladata, ezt követően pedig az állam feladata, amit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül fog ellátni” – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára.

Így a félkész sztráda őrzésének költségeit a szerződés felmondása után a központi költségvetés állja. „Nyilván erre megvan a lehetőség, hogy ennek tekintetében kiírjunk egy pályázatot, akkor három dolgot kell mindenképpen szem előtt tartani: vagyonvédelem, állagmegóvás és emberbiztonság, ezekre a feladatokra fogunk pályáztatni” – mondta a Hír TV-nek Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.

Szolnok határában még tábla hirdeti, hogy az Európai Unió támogatja az M4-es autópálya építését, holott Brüsszel egyetlen fillért nem adott rá. A kormány képviselői mégis következetesen hangoztatják, hogy Brüsszel tüzetesen vizsgálta a beruházást. „Birtokunkban van egy levél, és ezt tisztáznunk kell az Európai Bizottsággal. Ez a levél az egyik közlekedésügyes kollégának szól, amelyben az Európai Bizottság tisztviselője azt állítja, hogy az Európai Unió Csalás Elleni Hivatala, az OLAF is vizsgálatot folytat vagy folytatott az M4 ügyében, és a magas költség-előrejelzések, magyarul a kilométerenkénti magas ár miatt kockázatokat látott” – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Az Európai Bizottság magyarországi képviseletének vezetője nem tud uniós vizsgálatról.

Riporter: – Az M4-essel kapcsolatban szeretném azt kérdezni, hogy önnek tudomása van-e arról, hogy kartellgyanú miatt egyáltalán valaki vizsgálódott, illetve a legújabb, hogy az OLAF is vizsgálódik. Ön erről mit tud?
Szűcs Tamás: – Erről több ízben is nyilatkozott a szóvivőnk, úgyhogy én ezt tudom megerősíteni. Nem foglalkoztunk ezzel a kérdéssel itt a képviseleten egyáltalán.

A kormány egyelőre nem döntötte el, hogy az M4-es építését később folytatja-e.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!