2024. 05. 03. Péntek Tímea, Irma napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Budapest retró 2. 03:00

Lapbezárásokhoz vezethet az új reklámadó

2017. március 29., szerda 18:37

A szakma szerint lapok zárhatnak be a régi-új közteher miatt. A reklámszövetség szerint pedig végül a fogyasztók fizetik majd meg a sarcot.

„A kormány nem háborúzik senkivel. A kormány politikájában az elmúlt években is teljesen egyértelmű, hogy adózási és minden más kérdésben a társadalmi igazságosság és egyúttal az ország gazdaságának és teherbíró képességének fenntartható formában történő megteremtése motivál minket” – így reagált a kormányszóvivő még két évvel ezelőtt a reklámozókra kivetett iparági különadót ért kritikákra. A kormány akkor engedett, miután az Európai Bizottság is komoly kritikákat fogalmazott meg. A bedöntött Népszabadság egykori főszerkesztő-helyettese szerint a lakájmédiának nem, a piaci szereplőknek viszont komoly gondot okozhat az új reklámadó.

„Azok a médiacégek, akik nem a piacból élnek, hanem a kormány finanszírozza a működésüket vagy az állam finanszírozza a működésüket ilyen, olyan módszerekkel, az állami hirdetésektől egészen a kormány által fenntartott médiumokig ott nyilván kevesebb fennakadást okoz, hiszen korlátlan az a pénzmennyiség, amiből gazdálkodhatnak” – véli Pető Péter.

A kiadói oldalt érinti leginkább a tervezett különadó megemelése az Magyar Újságírók Országos Szövetségének elnöke szerint.

„Nem szeretnék köntörfalazni, csak ők járnak rosszul, tehát akinek a működését a kormány finanszírozza, azoknál nyilván ezt a kiadást a kormány belekalkulálja, és meg fogja téríteni. Aki figyeli a médiaszabályozásnak az alakulását, 2010 óta egyetlen olyan jogszabályt nem tud mondani, ami növelte volna a piaci médiának a mozgásterét, olyat viszont igen, ami szűkítette, és ez is olyan” – jelentette ki a Magyar Újságírók Országos Szövetségének elnöke, Hargitai Miklós.

A szakma szerint a sarc miatt lapok szűnhetnek meg. A Magyar Reklámszövetség tiltakozásához 11 szakmai szervezet csatlakozott.

„Azt gondoltuk, hogy a következő időszak arról fog szólni, hogy ennél magasabb reklámadó már nem lehet, és ennek a folyamatos kivezetéséről tudunk majd tárgyalni a kormánnyal. Gyakorlatilag mindenfajta egyeztetés nélkül az eredeti reklámadó, az 5,3 százalékos reklámadó kulcsot 9 százalékra emelve - némi könnyítést adva, amely alapvetően inkább csak praktikum, mert visszamenőlegesen adót kivetni még Magyarországon sem illendő. Tehát június elsejétől gyakorlatilag minden médiaszolgáltató számára a reklámbevétel után 9 százalékos különadót, reklámadót kell befizetni” – mondta el a Magyar Reklámszövetség elnöke, Urbán Zsolt.

A reklámadó bevezetését gazdasági elemzők szerint a fogyasztók is megérezhetik, rájuk hárítják ugyanis a cégek a magasabb reklámköltségeket.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!