Újabb zsíros állami hirdetésekre készülhetnek a TV2-nél
2016. február 13., szombat 21:33, frissítve: vasárnap 12:12
Egyre több pénzért pöröghet a kormánypropaganda a TV2-n. A csatorna márciustól megduplázza a hirdetések árát, pedig a nézettségi adatok ezt nem igazolják. „Azt kell tudni, hogy az elmúlt évben már a TV2 volt a legnagyobb kedvezményezettje az állami reklámköltéseknek, és azzal, hogy duplájára emelik a listaárakat, ez nyilvánvalóan még jobban erősödni fog. Aligha nem nagyon sok pénzre van szüksége a TV2-nek, és a piac ezt nem termeli meg neki, tehát az államra vannak utalva” – mondta Urbán Ágnes, a Mérték Médiaelemző Műhely médiakutatója.
2015 második felében 1514-szer ment le a TV2 csoport csatornáin a magyar reformokat népszerűsítő kormányreklám. A csatornát most 800 ezer forintra büntették, mert a médiatanács úgy ítélte meg, a bejátszások politikai reklámnak minősülnek, amit csak választási kampányban lehetne sugározni. A bírság megfizetése nem okoz majd gondot a csatornának, 400 millió forintot kaptak reklámokért.
A Gyurcsány-párt szerint a kormány az adófizetők pénzét költi a saját propagandacéljaira. „Látszik, hogy a kormány zsákszámra önti a pénzt a hozzá közel álló televíziókba, a mi pénzünket, az adófizetők pénzét. Jó lenne, ha ennél egy kiegyensúlyozottabb, normális médiapiac alakulhatna ki Magyarországon, amelyben az összes televízió hozzájut az állami és a magánhirdetéshez egyaránt” – nyilatkozta Gréczy Zsolt, a Demokratikus Koalíció szóvivője.
A Jobbik szerint nem csak a közmédiára, a kereskedelmi csatornákra is ráteszi a kezét a Fidesz. „A Duna TV és a TV2 ezen tevékenysége is mutatja azt, hogy mennyire kézi vezérelten működik, mind a közmédia, mind pedig, ugye, az Andy Vajna érdekeltsége révén a TV2 is egyértelműen kormányzati érdekeket szolgálnak, és a jogszabályokra sincsenek tekintettel” – szögezte le Dúró Dóra frakcióvezető-helyettes.
A kormány várhatóan nem áll le a tájékoztató kampányokkal, legközelebb a külföldre utazó fiatalokat figyelmeztethetik a romló európai közbiztonságra.