2024. 04. 24. Szerda György napja
Jelenleg a TV-ben:

Paláver

Következik:

Híradó 17:00

Újabb sok százmilliós kampányt vihet Rogán szomszédja

2017. április 1., szombat 15:25, frissítve: szombat 21:47

Összesen mintegy 832 millió forintnyi szerződést kötött a kormány egy újabb, augusztusig elinduló médiakampányra, egyelőre még nem tudni, milyen témában. Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodája Rogán szomszédjának, Csetényi Csabának a cégeit bízta meg. Az elfogadott médiatervből jól kirajzolódik a kormánypártok médiaportfóliója is.

A közelmúltban jelent meg a hivatalos értesítőkben, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda 2016. november 29-én vállalkozási szerződést kötött a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Affiliate Network Kft.-vel „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátására”. A szerződés 2017. augusztus 10-ig szól.

A Hír TV kikérte a Miniszterelnöki Kabinetirodától a szerződések részleteit, az azokról kötött szerződések másolatait is. Ezekből kiderült, hogy a kampányra mintegy 832 millió forintot fizetnek ki. A kedvezményezettek ezúttal is Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának a cégei. Az Affiliate Network Kft. és a Network 360 Kft. nyerték el 2014 óta szinte mindegyik nagy kormányzati plakátkampányra kiírt közbeszerzést. A Network legutóbb a budapesti olimpia népszerűsítésére kapott (az FTC igazgatójának cégével közösen) 740 millió forintot.

Még nem tudni, miről szól majd

A mostani kampánnyal kapcsolatban négy szerződést kötöttek. Ezekből kiderül, hogy a kormányzati kampányban tévés, rádiós, online és köztéri hirdetések is megjelennek majd.

Szerettük volna megtudni azt is, hogy pontosan melyik kormányzati döntésekről szól majd, erre azonban eddig nem kaptunk választ. Elküldtek viszont egy médiatervet, amiből kiderült, hol jelennek majd meg az említett hirdetések. Itt az elmúlt években tapasztalt médiaportfólió-építés elemeit láthatjuk: szinte minden hirdetés a Fidesz-közeli üzletemberek kezébe került médiumokban jelenik majd meg.

A televíziók közül (a köztévén kívül) elsősorban az Andy Vajna tulajdonában álló csatornákon (Super TV2, Mozi+, Izaura TV) vásárolnak reklámhelyeket, de néhány hirdetés az ATV weboldalán is látható lesz. Az online médiában az Origo az egyik fő kezdeményezett, újságok közül sok reklámfelületet vesznek a Mészáros Lőrinc tulajdonába került Mediaworks és Pannon lapok által kiadott helyi lapokban. De olyan bulvárlapok is kapnak a pénzből, mint a Blikk és a mostanában a kormány számára kényelmetlen személyek karaktergyilkolásában jeleskedő Ripost – utóbbinak mind a print, mind az online kiadásában reklámfelületeket vesz a kormány.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!