2024. 03. 29. Péntek Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

Tízéves a Kőröshegyi völgyhíd

2017. augusztus 18., péntek 15:56, frissítve: péntek 15:56

Magyarország leghosszabb hídját 2007. augusztus 8-án avatták fel. Az M7-es autópálya ezen szakaszának megépülése sokáig kérdéses volt, mert az érintett települések nem fogadták el az eredeti, sokkal költséghatékonyabb terv nyomvonalát.

Pazar kilátás nyílik a Tihanyi-félszigetre és a Balaton északi partjára a közel 100 méter magas Kőröshegyi völgyhídról. A panoráma csak menet közben élvezhető, a viadukton tilos megállni. Alulnézetből szabad a pálya, számtalan helyről rá lehet csodálkozni az ország leghosszabb hídjára. Az egyik közeli horgásztónak a viadukt az egyik vonzereje.

„Európa egyik legszebb hídja, nagyon nagy ötlet volt szerintem, hogy egyáltalán megcsinálták, hogy ezt a hosszú szakaszt ilyen formában átkötötték, és nagyon-nagyon gyönyörű a tervezés. Sokszor jönnek külföldi vendégeink, akiket direkt el szoktunk hozni kocsival egy kicsit, és megmutatni, tehát büszkék vagyunk rá” – mondta Bernáth Nándor vendéglátós.

A viaduktért Magyarország első női hídmestere felel, ő ellenőrzi rendszeresen az építményt. „A fejszerkezettel együtt 88 méter magasságot is eléri, 16 pillére van, plusz a két hídfő, tulajdonképpen így 17 nyílású feszített vasbeton szerkezetről beszélünk” – emelte ki Hanák Tímea.

A Kőröshegyi völgyhidat ugyanaz a mérnök tervezte, aki a 80-as évek elején a Nyugati téri felüljárót. A technológia is azonos volt. A viadukt építése is a két végéről indult.

„Szabad szemmel is nagyon jól lehet látni, hogy a szabadszereléses technológiának az volt a lényege, hogy lent megcsinálták a zömöket, tehát az elemeket, amiket utána egy hidraulikus sajtó segítségével felemeltek abba a magasságba, amibe szükséges volt, és utána feszítéssel összebetonozták” – magyarázta a hídmester.

A csaknem 2 kilométer hosszú Kőröshegyi völgyhíd több mint 50 milliárd forintba került. Másfél millió tonna vasat és 120 ezer köbméter betont használtak fel hozzá. Különlegessége, hogy két pillérsor helyett egy tartja a pályaszerkezetet. A viadukton tízévente minden részletre kiterjedő fővizsgálatot kell tartani.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!