2024. 04. 20. Szombat Tivadar napja
Jelenleg a TV-ben:

Célpont

Következik:

Televíziós vásárlási műsorablak 10:05

Tiltakoznak a plakátok megadóztatása miatt

,

2016. december 7., szerda 13:35, frissítve: csütörtök 07:26

Tiltakozik a reklámszövetség a kültéri plakátok tervezett megadóztatása ellen. Számításaik szerint a sarc akár 60 százalékos áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon. A nemzetgazdasági tárca hétfőn benyújtott módosító javaslata szerint 2018-tól az önkormányzatok négyzetméterenként és évente akár 12 ezer forintot is kérhetnek a hirdető cégektől. A Magyar Reklámszövetség szerint az intézkedésnek piactorzító hatása van, de a 4-6 milliárd forintos adóteher akár el is lehetetlenítheti a kültéri hirdetési piacot.

Októberben még a plakátok betiltásával, a legújabb törvénytervezet szerint drasztikus adóval akarja a kormány újraosztani a közterületi reklámpiacot. A Varga Mihály gazdasági miniszter által benyújtott tervezet alapján, évente, négyzetméterenként 12 ezer forint adót vetnének ki a reklámhordozókra. Vagyis egy 12 négyzetméteres óriásplakát után évente 144 ezer forintot kellene fizetni.

„A megjelent törvénytervezet a közterületi felületeket kívánja megadóztatni, ráadásul igen drasztikus módon. négyzetmérethez kötötten állapítja meg az adó mértékét, ami számításaink szerint és a jelenleg… hogyha csak és kizárólag az óriásplakátokról beszélünk, akkor, ugye, ez ilyen 48-49 ezer plakátot érint rögtön, ez kb. 5-6 milliárd forintnyi adóbevételt jelent egyébként magának az államnak, hozzá kell tenni gyorsan, hogy 15 milliárdos maga ez a piac, egy ilyen mértékű megadóztatása ennek a reklámpiaci szegmensnek azonnali 60 százalék környéki áremelkedést von maga után, amit nyilván a piac, ugye, nem bír el, innentől kezdve ez a reklámpiaci szegmens teljes mértékben ellehetetlenül” – nyilatkozta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

A piac újraosztását az önkormányzatokra bíznák, mivel nekik kellene 2018 januárjától az új adót kivetni. „Ha már a reklámpiac politikai szempontok alapján is újrafelosztásra kerül, akkor ebben az önkormányzatokat ilyen szinten, ilyen formában belekeverni nem volt szerencsés, hiszen jóval több forrást vonnak el más formában az önkormányzatoktól, minthogy ez a bevétel ezen segítene” – jegyezte meg Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke.

A miniszterelnökkel baráti viszony ápoló Garancsi István cége viszont kapna egy kiskaput: a villanyoszlopokról lelógó hirdetéseket ugyanis január elsejéig le lehet szedni, így ezek után adót sem kellene fizetni.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!