2024. 04. 26. Péntek Ervin napja
Jelenleg a TV-ben:

CPAC Magyarország 2024

Következik:

CPAC Magyarország 2024 13:30

Tarlós kénye-kedve szerint változtatja?

2017. április 28., péntek 17:47, frissítve: péntek 18:14

A körúti jelzőlámpák áthangolását firtató újságírói kérdésekre nem válaszolt a főpolgármester. A Budapest Közút tájékoztatása szerint nem érkezett panasz az utóbbi három hétben, így tovább kísérleteznek. A baloldali ellenzék szerint Tarlós István kénye-kedve szerint változtatja a közlekedés szabályait.

„Honnan tudják, hogy melyik hídon közlekedek? Az Árpád hídon is tudok közlekedni, és – kapaszkodjon meg – sokkal többet járok az Árpád hídon, mint a Margit hídon” – így reagált a főpolgármester arra az interneten terjedő hírre, hogy az otthona és a munkahelye közötti útvonal miatt történt több változás a közösségi közlekedésben. Először a Komjádi uszoda előtti buszsáv szűnt meg, majd április elején áthangolták a körúti közlekedési lámpákat.

Az intézkedésről a BKV korábbi vezérigazgatója is írt. Vitézy Dávid a korábbi rendszer mellett érvelt, a lámpák összehangolásának nem önmagában a gyorsaság volt az oka, hanem az, hogy ugyanannyi Combinóval, ugyanannyi járművezetővel, tehát változatlan költséggel sikerült hétszázalékos kapacitásbővítést elérni az egyébként túlzsúfolt nagykörúti villamoson. A főpolgármester kitért a válasz elől.

„Hiába próbál belemenni egy forgalomszervezési vitába, mert nem adok rá önnek lehetőséget. Nem teljesítem a kívánságát. Legyen szíves elsétálni a BKK-ba, a Budapest Közúthoz, felelős vezetők ülnek ott, akik szakmailag felelősek, őket tessék ott megkérdezni” – mondta a főpolgármester.

A Budapest Közút közleményében arról írt, hogy a közlekedési lámpák programjait rendszeresen felülvizsgálják, a mostani változtatást pedig az indokolatlanul nagy dugók elkerülése indokolja.

A szocialisták szerint ideje lenne, hogy ne csak a családi ügyekkel foglalkozzon a főpolgármester. „Nem lehet nem észrevenni, hogy ott részesítik előnyben az autós közlekedést, ahol Tarlós István közlekedik. Fura helyzet ez. Korábban is voltak viták Tarlós úrral, aki az autós közlekedést szereti előnyben részesíteni, szemben a kerékpáros közlekedéssel, a gyalogos közlekedéssel vagy éppen a közösségi közlekedéssel” – jelentette ki Horváth Csaba, az MSZP fővárosi önkormányzati képviselője.

Az LMP szerint a főpolgármesternek nemcsak a közterület-felügyelet szabálytalan kameráival, hanem az emberekkel is foglalkoznia kellene. „Azt gondolom – a főpolgármestert idézve –, hogyha az autósok kerülnek előnybe az áthangolás kapcsán, az lakosságellenes, és a saját választói elleni tevékenység, ha nem áll bele” – nyilatkozta Csárdi Antal, az ökopárt fővárosi önkormányzati képviselője.

A Budapest Közút tájékoztatása szerint sem lakossági, sem BKV-bejelentés, észrevétel vagy panasz nem érkezett, ezért a programok kísérleti működtetését és az eredmények gyűjtését meghosszabbították 2017. május 1-jéig.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!