Tarlós: Kádár repül, ha 10 napon belül nem írja ki a pályázatot
„Úgy áll a dolog, hogy a 10 milliárdhoz a főváros maximum 1,9 milliárddal tud hozzájárulni a kormány elképzeléséhez” – mondta Tarlós István.
A főpolgármester ötödére alkudta le a miniszterelnöknél azt az összeget, amivel a nyereséges fővárosnak hozzá kell járulnia a vidéki szemétszállítás cégek veszteségeihez.
Tarlós István a 3-as metró ügyében is megegyezett Orbán Viktorral. Eszerint a kormány állja a felújítás tényleges költségének és az uniós támogatásnak a különbözetét – ezt az összeget Budapest vezetése 50 milliárd forintra becsüli.
A megállapodás után gyorsítaná is a munkálatokat a főpolgármester – ultimátumot kapott tőle a fővárosi közbeszerzési cég vezetője, Kádár Attila.
„Ha 10 napon belül ez a kiírás nem történik meg, engem nem érdekel semmilyen egyeztetés tovább, kezdeményezni fogom a cégvezető leváltását” – szögezte le Tarlós István.
Tarlós István teljes sajtótájékoztatója – 1. rész
A metrópótló buszok beszerzése viszont még mindig megoldatlan, a miniszterelnök ugyanis magyar buszok beszerzését várná el Budapesttől.
„Csak létező buszokat tudunk megvásárolni, nemlétező buszokat nem. Nagyon szívesen vásárol a főváros magyar buszt és a BKV-nak még legalább 500 buszt ki kell majd cserélnie a következő évek során, de csak akkor tudunk magyar buszt venni, hogyha van magyar busz” – mondta a főpolgármester.
Tarlós István teljes sajtótájékoztatója – 2. rész
Vagyis egyelőre marad a szolgáltatásvásárlás – amivel az ellenzék szerint a kormányhoz közelálló vállalkozók járhatnak jól.
„Az a nemzeti buszstratégia, amire eredetileg hivatkozott a kormányzat az – minthogy nem létezik – így nem is tud magyar buszokat gyártani. Így viszont nem marad más, minthogy valószínűleg kormányközeli cégek fognak elindulni azon a pályázaton, ami közel 20 milliárd forinttal többe fog kerülni” – fejtette ki Csárdi Antal, az LMP fővárosi önkormányzati képviselője.
A fővárosi szocialisták szerint szánalmas mellébeszélés és magyarázkodás, amit a főpolgármester a metrófelújításról és a kormánytámogatásról mond.
„Amit a kormány Budapesten művel, az szimpla lopás. Tehát az, hogy a budapestiek befizetnek napi 18-20 milliárd forintot és ebből nem kapunk vissza 4 százalékot sem és utána a főpolgármester megy jópofával kuncsorogni a miniszterelnökhöz, hogy adjon már egy kicsi pénzt a metró felújítására az őszintén szólva felháborító” – fogalmazott Horváth Csaba MSZP-s képviselő.
A 3-as metró felújítása a fővárosi önkormányzat számításai szerint legkorábban 2017 februárjában kezdődhet meg.
Tarlós megvétózza a monopóliumot
Nem tetszik a főpolgármesternek az sem, hogy egyetlen kézbe kerülhet a budapesti turistabusz-hálózat. A főpolgármester vétót ígér arra az esetre, ha a szolgáltatás monopóliummá válna. A városnéző buszokra kiírt tender egyébként ma jár le. A sajtóinformációk korábban arról szóltak, hogy egy Habony Árpádhoz köthető cég léphet be a piacra, de a Világgazdaság most úgy tudja, egy új társaság is pályázhat a szolgáltatás elnyerésére.
„Én csak remélni tudom ezt. Ha az bizonyosodna be egyértelműen, hogy mégis, akkor meg kéne vizsgálnom, hogy tudok-e itt valamilyen vétóval élni. És ha tudok, akkor élni fogok vele. Tehát itt igazságtalanságot, simlisséget, cirkuszt nem akarok” – hangsúlyozta Tarlós István.