2024. 04. 25. Csütörtök Márk napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Hazahúzó 01:00

Tarlós üzent Lázárnak: nem tartozik a főváros

,

2016. január 22., péntek 17:00, frissítve: szombat 15:20

Tovább tart a vita az agglomerációs járatok átadásáról. A főpolgármester azt szeretné, ha a hévvonalakat teljes egészében átvenné az állam, a buszközlekedésnél viszont a járatok megszervezését továbbra is vállalná, ha a kormány fizetné. Tarlós István a jelenlegi pénzügyi helyzetben felülvizsgálná a nyugdíjasok ingyenes tömegközlekedését. A hat év alattiak és a fogyatékkal élők díjmentességéhez viszont nem nyúlna hozzá.

A főváros adná, az állam pedig vinné az agglomerációs járatokat, de a vitáknak ezzel nincs vége. „Úgy gondolom, hogy még vannak pénzügyi részletkérdések, amelyekben meg kell egyezni. Például Seszták miniszter úr azt mondta, hogy a főváros tartozik a Magyar Államvasutaknak 12 milliárd forinttal” – jelentette ki a csütörtöki Kormányinfón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter.

„Egy huncut fillérrel sem tartozik a főváros – válaszolt a főpolgármester. – Pontosan azt az összeget nevezte meg, 12 milliárdot, amely a Fővárosi Önkormányzat nettó vesztesége volt a tavalyi agglomerációs közlekedésen. Az a rosszindulatú gyanú támadt a lelkemben, hogy talán csak nem azt akarta miniszter úr mondani, hogy »hát kedves István, kedves főpolgármester úr, akkor kvittek vagyunk, nem tartozunk egymásnak semmivel«” – fogalmazott Tarlós István.

Még 2010-ben kötött szerződést Budapest a fejlesztési tárcával, a kormánynak ez alapján fizetnie kell a MÁV és a Volánbusz agglomerációs járatok miatti költségeit. A főváros továbbra sem mond le erről a pénzről. A hévvonalakról viszont teljes egészében. A szerelvények ugyanis csaknem ötvenévesek, a pályák is javításra szorulnak, mindez 60-100 milliárd forintba is kerülhet Tarlós István szerint. Az agglomerációs buszjáratokat ugyanakkor megtartaná a főpolgármester. „Azt javasoljuk, mert ez lenne a legegyszerűbb megoldás, hogy a buszközlekedésnél ugyanúgy lebonyolítanánk a szolgáltatást, mint eddig, és az állam nem nekünk – mert ugye a kormány és miniszterelnök úr Budapestnek a BKV-ra nem akar több pénzt adni –, hanem a Volánnak kifizetné az agglomerációs buszközlekedést, és akkor tényleg minden rendben lenne” – jelentette ki Tarlós István.

Tekintse meg a főpolgármester sajtótájékoztatóját:

Az LMP szerint a BKV finanszírozását kellene rendbe tenni. „A fővárosi közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozási kérdéseit pontosan ugyanúgy nem tudjuk, mint tegnap, egy évvel ezelőtt vagy akár tizenöt évvel ezelőtt: azt, hogy a kormány hajlandó-e annyi pénzt beletenni a fővárosi közlekedés finanszírozásába, amennyi egyébként a kötelezettsége lenne” – mondta Csárdi Antal, a párt fővárosi közgyűlési képviselője.

Tarlós István a 65 éven felüliek ingyen utazását is felülvizsgálná a jelenlegi pénzügyi helyzetben, a szocialisták viszont azt mondják: ez szóba sem jöhet. Az MSZP a hévet is félti. „Bízom benne, hogy a főpolgármester úr sem elégedett az államosítással, gondoljunk csak az egészségügy és az oktatás helyzetére, ezeket államosították, ezek nem jó garanciák arra nézve, hogy az állam jobb gazdája lenne akár az önkormányzatoknál. Ha a másik partnerét nézzük ennek az államosítási folyamatnak, a MÁV-ot, őszintén szólva nem szeretném, hogyha a hév szolgáltatásai a MÁV színvonalára esnének le” – jelentette ki Horváth Csaba, a szocialista párt fővárosi közgyűlési képviselője.

Az agglomerációs közlekedés átalakítása a BKV-bérleteket is érinti. A főváros tervei szerint bevezetnék az olcsóbb, héven nem érvényes és a drágább, héven is használható bérleteket.

Reakció
Továbbra is garantálják a 65 év felettiek ingyenes utazását - közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ, a főpolgármester szavaira reagálva. A főpolgármester örült a válasznak, mert - mint közleményében írja - eszerint az államnak biztosítania kell a kedvezmény 9 milliárd forintos éves költségét.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!