A társelnök ismertette, hogy az intézkedéssel egy országos állami vállalatcsoport jött létre, szinte kizárólagosan üzemeltetve a vasúti és közúti közösségi közlekedést.
Ezzel Magyarország legnagyobb foglalkoztatója jött létre, mintegy 20 ezren dolgoznak a Volánbusznál és 40 ezren a MÁV-nál - mondta.
Kiemelte, a szerkezetátalakítás következményei egyelőre bizonytalanok, ugyanakkor a társaságok jogi önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.
A KDSZSZ kiemeli azt is, hogy a Volánbusznál történtek előremutató változások az egységes bérrendszer vonatkozásában, azonban még mostanra sem sikerült egy tartalmilag egységes kollektív szerződést alkotni, a korábbi regionális közlekedési központokra vonatkozó munkajogi szabályok összehangolása sem történt meg. Így egységes Volánbuszról csak társasági jogi értelemben lehet beszélni - tette hozzá.
MTI