2024. 04. 20. Szombat Tivadar napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Szigorúan titkos - Magyarország a Varsói szerződésben 03:00

Országos akcióval fenyeget a Vasutasok Szakszervezete

2016. május 26., csütörtök 20:49

Országos figyelemfelkeltő akcióval fenyeget a Vasutasok Szakszervezete, ha a MÁV nem teljesíti a 12 pontos követeléseiket. Többek között a munkakörülményeik javítását és az életpályamodell bevezetését szeretnék. A MÁV szerint azonban épp a szakszervezetek miatt nem halad a tárgyalás, mert nincs egységes álláspontjuk.

A magyar intercity kocsival ismerkedtek a látogatók a Vasúttörténeti Parkban. A szolnoki járműjavítóban készült, ahol indul a sorozatgyártás. A kocsi légkondicionált, wifivel felszerelt, konnektor is van benne a laptopoknak, mobiltelefonoknak. A kormány 30 milliárd forinttal támogatja a gyártást. „100 darabra van kormányzati támogatásunk, de emellett nem fogjuk 2019-ben abbahagyni a kocsiknak a gyártását, hanem a MÁV-Start saját forrásaiból folytatni fogja, és a célunk az, hogy 2020-ra a teljes távolsági belföldi közlekedésben csak vadonatúj intercity-kocsik legyenek” – mondta Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.

Aládúcolt mennyezet, kopott padok. Ez nem a jövő, hanem a jelen a ferencvárosi vasútállomáson, ahol a Vasutasok Szakszervezete szerint méltatlanok a munkakörülmények. Az érdekképviselet a hiányos munkaruházatra is panaszkodik. A MÁV adós a nagyobb vidéki pályaudvarokon szolgálatot teljesítő forgalmisták műszakpótlékjával is – fogalmazott a szakszervezet vezetője. „Abban egyeztünk meg, hogy 2016-ban pedig kiterjesztjük a hálózatot minden olyan állomáson, ahol valóban nagyobb a leterheltség, ez a megállapodás a mai napig nem jött létre. Az életpályamodellt, amit kértünk, elsősorban egy olyan tarifatáblázatban tudnánk elképzelni, ahol a szakmai előmenetel kiszámíthatóságot mutat: hogyha most itt vagyok és elvégzek több szakvizsgát, akkor eljuthatok egy ilyen besorolási rendszerbe, tehát egy magasabb kategóriába” – nyilatkozta Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke.

A MÁV szóvivője azt ígéri, hogy 2018-ban teljesen új munkaruhát kapnak a vasutasok. Az életpályamodell bevezetéséhez viszont a tulajdonos magyar állam jóváhagyása kell – jegyezte meg Lőcsei Virág. „Ahhoz, hogy jelentős előrelépést tudjunk produkálni, a szakszervezetek által felvetett problémákkal kapcsolatban, ahhoz elsősorban az kell, hogy a vasúttársaságnál működő hét szakszervezet közös álláspontra jusson, és ezen közös álláspont mentén tudjanak tárgyalni a vezetéssel” – tette hozzá a MÁV szóvivője.

A MÁV és a szakszervezetek jövő héten folytatják a tárgyalásokat. Ha nincs előrelépés, az érdekképviseletek országos tiltakozásba kezdenek, amelynek módjáról még nem döntöttek.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!