2024. 04. 23. Kedd Béla napja
Jelenleg a TV-ben:

Televíziós vásárlási műsorablak

Következik:

Mátyás utolsó éjszakája 11:00

Belföld

Orbán Viktor öttömösi disznóvágása letarolta a közösségi médiát

Márki-Zay tízmillió forintot füstölt el a Facebookon, de még így is kevesebb interakciót ért el, mint a miniszterelnök csak a disznóvágással. Itt a tizedik LikeFight! - olvasható a Mandiner oldalán.

  • Orbán Viktor öttömösi disznóvágása letarolta a közösségi médiát

Bár Márki-Zay Péter szerint az elmúlt napokban berobbant a baloldal kampánya, a Facebook-számokból ennek pont az ellenkezője látszik. A lájkok harcát továbbra is magabiztosan hozza a Fidesz.

Ez itt ismét a LikeFight, a közösségi médiát mint közéleti harcteret elemző sorozat, ezúttal a január 14-20. közötti időszakot vizsgálta a Mandiner.

Az elmúlt héten könnyített pályán demonstrálhatott volna erőt a baloldal, minden körülmény adott volt a sikerhez: célegyenesbe fordult a népszavazási aláírásgyűjtés, Márki-Zay Péter pedig bevetette a hirdetési pénzágyút is. De mindezt hiába: nagy nehezen, csak sokadik határidőre gyűjtötték össze 235 ezer aláírást, az erről szóló Facebook-bejegyzések pedig egyáltalán teljesítettek átlag felett. A kommentárokat kielemezve pedig a baloldali táborból származó leggyakoribb visszajelzés az volt, hogy ez nagyon lassan jött össze, és elszálltak a népszavazási esélyek. Márki-Zay Péter közel 10 millió forintos heti hirdetési költése csak arra volt elég, hogy a hirdetést nélkülöző Szijjártó Pétert előzze, de Orbán Viktorhoz képest a kanyarban sem volt. Annak ellenére, hogy a jobboldal szempontjából semmi érdekes politikai esemény nem történt a múlt héten, a jobboldali politikusok még növelni is tudták interakciószámaikat a múlt héthez képest. Látszik, hogy

a jobboldali tábor győzelmi várakozásai még egy relatív eseménytelen héten is magasak.

Politikusok

Egyértelmű jobboldali győzelemmel zárult a politikusok csatája. A hét slágertémája pedig szintén a jobboldalhoz köthető: Orbán Viktor öttömösi disznóvágása negyedmilliónál is több interakciót hozott a konyhára, ráadásul napokon át foglalkoztatta az elemzőket, a publicistákat és a bulvársajtót is. A múlt héthez képest Varga Judit és Kocsis Máté is látható mértékben növelték teljesítményüket, Szijjártó Péter üzembiztos működéséhez pedig lassan órát lehetne igazítani.

Ahogy a bevezetőben említették, az ezúttal 229 ezer interakciót begyűjtő Márki-Zay Péter a pénztől reméli facebookos problémáinak megoldódását, azonban hiába költött nagyjából ötször többet, mint Orbán Viktor, még csak megközelítenie sem sikerült a miniszterelnök 422 ezres teljesítményét.

 

 

Próbálták megfejteni, hogy miért nem képes Márki-Zay Péter a magasabb teljesítményre, kielemezték a bejegyzéseihez fűzött kommenteket. Vasárnap váratlanul megjelent Simon András Márki-Zay Péter szokásos élőzése közben, amelyet a követők egy része örömmel fogadott (végre megszűnnek a megfontolatlan megszólalások), de nagyon sokan azt írták, hogy az ilyen beavatkozásnak köszönhetően Márki-Zay Péterből pont az veszett ki, ami miatt az előválasztáson rá szavaztak: a szókimondó, önazonos, őszinte karakter.

 

 

 

Hivatalos oldalak

Stabil, 56 százalékot közelítő eredménnyel győzött a Fidesz-KDNP a pártok versenyében.

Ezt sok mindennel lehetne magyarázni, de úgy fest, hogy a baloldali pártok mintha elengedték volna ezt a harcmezőt, miközben a Fidesz rengeteg videóval, animációval, mémmel látja el támogatóit minden nap, és még csak nem is hirdet.

 

 Véleményvezérek

Fölényes jobboldali győzelemmel és megafonos dominanciával zárja a hetet a véleményvezérek világa. Új szereplő a listán a jobboldali mezőny 8. helyezettje, a szintén Megafonos Korondy Tamás. Az újabb fiatal, jobboldali véleményvezér megjelenése rossz hír a baloldali blokk számára, hiszen az ő térfelüket továbbra is Juszt László személye és a Gyurcsány-közeli blogok határozzák meg.

 

 A Megafont a baloldali sajtó a hirdetései miatt támadja, holott más is izomból hirdet a Facebookon, az Ezalényeg például 142 milliót hirdetett el, míg az Erősítő közel 76 milliót, ezek az oldalak mégsem hoznak észlelhető interakciókat (lájkokat, kommenteket és megosztásokat). Ehhez képest a LikeFight-ba most először bekerült Korondy Tamás például még ezer forintot sem hirdetett, mégis felküzdötte magát. Úgy tűnik a baloldali sajtó rossz helyen keresi a jobboldal megerősödésének a titkát. Mi van akkor, ha egész egyszerűen erősebb a jobboldali kontent? - olvasható a Mandiner cikkében.

 

 Magyar Nemzet

Borítókép: LikeFight (Fotó: Mandiner.hu)

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert

Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert

Az ukrán korrupcióellenes ügynökség gyanúsítottként kezeli Mikola Szolszkij mezőgazdasági minisztert egy olyan nyomozásban, amely állami földek illegális megszerzésével kapcsolatos, a vizsgálat mintegy 7 millió dollár értékű ügyben folyik – jelentette kedden az ukrán média.

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!