Márciusban adták át a 3-as metró felújított szerelvényeit, amelyek közül azóta több is meghibásodott. Előfordult, hogy az ajtók mindkét oldalon kinyíltak, legutóbb pedig a Nyugati pályaudvarnál pánikba estek az utasok, mikor nem nyíltak ki az ajtók, végül az utasok feszítették ki. A modernizált kocsikat a közlekedési hatóság kivonta a forgalomból.
„Itt picit pánikkeltés van a metróval kapcsolatosan, tehát semmiféle utasbiztonsági veszély nincs” – hangsúlyozta a BKV vezérigazgatója. Bolla Tibor szerint a 3-as metró biztonságos, a hibákat kijavítják.
– Az orosz kocsik nagyon jó kocsik, 21. századi technika van benne, japán hajtáslánc van benne, európai gyártóknak a legnemesebb terméke van benne…
– Akkor mi az, ami orosz benne, a mérnök?
– Nem, az orosz gyárban szerelik össze, és nyilvánvalóan a kaszni is az orosz gyártmány. Ezeknek a nagyon bonyolult rendszereknek az összepasszítására kell nagyobb figyelmet szentelniük az orosz mérnököknek.
„Balesetveszélyes, embertelen és korrupt” – az LMP szerint a Fidesz a fővárosiak biztonságát teszi kockára azért, hogy az oroszok kedvében járjon.
„Amikor ez a döntés megszületett, akkor tárgyalt Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin a Paks II. beruházásról, és vélhetőleg ez a szerelvényfelújítás ennek a megállapodásnak a része volt. Elmondtuk azt is, hogy használt és felújított metrók nem fogják biztosítani sem azt a komfortot, sem azt a biztonságot, ami a 21. században elvárható” – jelentette ki a párt fővárosi képviselője, Csárdi Antal.
„Ez nem más, mint emberkísérlet” a szocialisták szerint. Az ellenzéki képviselőcsoport szerint meg kellett volna várni a metró tesztelését, és csak utána lett volna szabad utasokat engedni a felújított szerelvényekre. Horváth Csaba fővárosi frakcióvezető azt mondta: a főpolgármester oroszrulettezik a budapestiekkel, közben pedig a főváros és a BKV is nevetségessé vált.
„Tarlós István a klimatizált szolgálati Passatjából biztatja a budapestieket, hogy utazzanak bátran az életveszélyes 3-as metrón – ez nem más, mint orosz rulett, és ezt Tarlós játssza a budapestiekkel. Tarlósnak mostantól papírja van arról is, hogy ócskavasat aranyáron vásárolt, és ha leegyszerűsítjük: ki lehet az a hülye, aki Mercedes-áron megrendeli az ezerkettes Zsigulijának a felújítását? Merthogy itt ez történt” – jelentette ki Horváth Csaba fővárosi frakcióvezető.
A BKV vezérigazgatója az Egyenesenben cáfolta, hogy újonnan korlátoznák a fonódó villamosok és a hévek sebességét Margit hídnál, már évek óta ilyen tempóban közlekednek a járművek. Bolla Tibor szerint a Népszavában megjelentektől eltérően nem jelentek meg új repedések az alagút födémjénél.