Modern technika, retró köntösben – Vészforgatókönyv is van
2016. szeptember 27., kedd 19:18, frissítve: kedd 20:37
Fekete-fehér festést kapott a felújított orosz metrókocsi. A belsejéből egyelőre nem sok látszik, sokat takarnak az utasokat helyettesítő homokzsákok. A tesztüzem napokon belül indul, 15 ezer kilométert kell hibamentesen megtennie a szerelvénynek a 3-as metró vonalán. A BKV tavaly szerződött az oroszokkal, akik 222 kocsit újítanak mintegy 67 milliárd forintért.
„Felújított a szerelvény, erre írtuk ki a tendert, tehát ez az orosz gyárnak a döntése, hogy hány százalékát cseréli ki. Mi azt írtuk elő, hogy mi az, amit minimum cserélni kell, az ő döntése lesz, hogy mi az, amit még ezenfelül kicserél vagy nem cserél ki. Egyébként szerelvényekként is változni fog, hogy hány százalékát cserélje ki, mert nem egy állapotban vannak a szerelvények. Van, ahol majd a teljes alkatrészt kicseréli, van, ahol kevesebbet” – közölte Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A hajtásrendszert energiatakarékosra cserélik, légkondicionáló viszont csak a vezetőfülkébe jut.
„Gyakorlatilag egy olyan világítás van benne, olyan fényerővel, ami a régi kocsikra nem volt jellemző. Van egy komoly utastájékoztató rendszer, olyan szellőzést építenek be, amely már lehetővé teszi azt, hogy a kocsi álló helyzetében is tudjon szellőzni – ez úgynevezett kényszerszellőztetés. A régi vonatok akkor tudtak levegőt cserélni a kocsitérben, hogyha mozgott, az állomáson nem” – emelte ki Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóság üzemigazgatója.
Az utasokat buszok szállítják majd a 3-as metró felújítása idején. De a metrópótló buszokat nem a BKV üzemelteti, hanem külső szolgáltató. A közbeszerzési eljárást hosszas huzavona után írták ki, de már fel is függesztették a nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezésére. A BKV-nak van vészforgatókönyve, de részleteket nem árult el a közlekedési vállalat.