2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Fidesz-KDNP kampánynyitója

Következik:

Paláver 16:30

Metrókorrupció: a volt BKV-vezér érez felelősséget

,

2017. március 27., hétfő 16:56, frissítve: hétfő 17:29

Nem kért és nem is ajánlottak neki kenőpénzt a 4-es metró beruházásnál – ezt mondta Aba Botond, a BKV volt vezérigazgatója a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport meghallgatásán. A bizottság a metróprojektben érintett valamennyi korábbi BKV-vezérigazgatót meghívta, de csak Aba Botond ment el.

„Énnekem kivitelezők, mérnökszervezetek nem ígértek, nem adtak, én nem kértem, és nem is fogadtam el, merthogy ilyen esemény nem volt, semmilyen korrupciós pénzt senkitől” – a BKV volt vezérigazgatója nem tud arról, hogy a 4-es metróberuházás kapcsán bárki elfogadott volna kenőpénzt. Aba Botond azt mondta: áll a vizsgálatok elé.

Kész vagyok vagyonosodási vizsgálatot indítani saját magam és családom ellen.

A főváros azután indított munkacsoportot a 4-es metróberuházás vizsgálatára, hogy az OLAF, az uniós csalás elleni szervezet a projektet vizsgáló jelentésében szabálytalanságokat, csalást, korrupciót tárt fel. A munkacsoport elnöke szerint ez alapján Aba Botond vezérigazgatósága idején mintegy 200 milliárd forint értékű gyanús szerződés született.

„A 141 milliárdot meghaladó szabálytalan szerződések mellett, ami korrupciógyanúval érintett, az 54 milliárd 635 millió 13 972-es kifizetésre vonatkozik” – közölte a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport elnöke, Borbély Lénárd.

Az OLAF-jelentés érintettként az Alstomot, Medgyessy Péter volt miniszterelnököt és a Fővárosi Önkormányzatot nevezte meg.

„A jelentés azt írja, hogy a pályázat elnyerésére A. A., akiről már tudjuk, hogy Antal Attila, Antal Attila szerint a szerződéses ár 5 százalékát le kellett tenni a főpolgármester-helyettes asztalára” – így Borbély.

Bár az idézett jelentés szerint a BKV egy másik korábbi vezetőjének vissza kellett csorgatnia a metróberuházásra szánt pénzek egy részét, Aba Botond azt mondta: Demszky Gábor akkori főpolgármestertől és a projekt lebonyolításáért felelős DBR Metró Kft vezetőjétől is csak a közbeszerzési szabályok és a határidők betartására kapott utasítást.

– Arra kapott-e instrukciót, hogy kik nyerjék a közbeszerzéseket.?
– Nem. Határozottan azt kell, mondjam, hogy nem.

Medgyessy Péter és Demszky Gábor felelősségéről nem akart nyilatkozni a volt BKV-vezér. Bár azt megjegyezte, hogy az egykori főpolgármester jól ismerte a metróberuházást.

„Valószínűleg az a helyzet, hogy sok felelőse van, akik közreműködtek a munkában, azoknál kell megkeresni ezt a felelősséget, amibe beletartozom természetesen én is” – válaszolta.

A Jobbik a parlamentben azt kifogásolta: az OLAF jelzése nyomán a magyar ügyészség lassan és kevés eredménnyel végzi munkáját. A Legfőbb Ügyészség szerint azonban kihallgatások és őrizetbe vételek is voltak már, az ügy azért hosszadalmas, mert nemzetközi együttműködést igényel.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!