2024. 03. 28. Csütörtök Gedeon, Johanna napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Háború Ukrajnában 13:00

Komoly gondot okozhat a buszsofőrhiány a metrófelújításkor

2017. augusztus 14., hétfő 22:16, frissítve: kedd 12:03

100-150 sofőr hiányzik a metrópótló buszokról az egyik szakszervezet számítása szerint. Ha a BKV-nak nem sikerül elég buszvezetőt toboroznia, a főváros tömegközlekedésében ősztől fennakadások várhatók. A sofőrök addigra elérik a túlórahatárt, és nem lesz, aki a székükbe üljön.

Sávlezárás lassítja a forgalmat a Róbert Károly körút és a Váci út kereszteződésében. Hivatalosan ezekkel a felszíni korlátozásokkal kezdődött meg a 3-as metró felújítása. Az alagutakban csak októberben indul a munka. Az észak–déli metrót három ütemben újítják fel, elsőként az északi szakaszon – Újpest-Központ és a Dózsa György út között. Októbertől a szerelvények várhatóan a Lehel térig járnak Kőbánya-Kispestről.

Az északi pályaszakaszt és a hat megállót az osztrák Strabag újíthatja fel 24 milliárd forintból. Az ár csaknem negyedével magasabb a becsültnél. A másik két szakaszra borsosabb ajánlatok érkeztek, ezért a BKV nem hirdetett győztest.

A metrót a felújítás alatt buszokkal pótolják. Csaknem egy évig ment a huzavona a főváros és a kormány között, a kormány a metrópótló buszok üzemeltetését magáncégeknek szervezte volna ki, a főváros viszont új buszokat vett volna.

Budapest vezetése végül úgy döntött, hogy a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ maga oldja meg a 3-as metró pótlását, amihez 150 busz kell. Ezek között lesznek újak, kevéssé használtak és olyan, forgalomból kivont járművek is, amelyeket felújítanak. Sofőrből hiány van, a BKV a honlapján nettó 200 ezer forintos fizetéssel toboroz buszvezetőket. A cégtől nem kaptunk arra választ, hogy hány buszvezetőre lenne szükség a metró pótlásához. Az egyik szakszervezet viszont ismertette a saját becslésüket.

„Még további 100-150 járművezetőre lenne szükség, hogy ezeket a pluszfeladatokat elvégezzék. Tehát én azt gondolom, hogy nagy a probléma, tehát sokkal jobban, sokkal korábban fel kellett volna készülni erre” – nyilatkozta Nemes Gábor.

Fennakadásokat okozhat, ha nem sikerül elég buszvezetőt toborozni, tette hozzá az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. „A munkaerőhiány miatt magasak a túlórák. Tehát már most vannak olyan kollégák, akik 200 fölötti órával rendelkeznek. Tehát lehet, hogy az év második felében ahhoz a határhoz érkeznek, amit a munka törvénykönyve megenged, ez a bizonyos 300 óra” – jegyezte meg Nemes Gábor.

A felszíni közlekedés átszervezéséről a 3-as metró déli szakaszán lezárult a társadalmi vita, ám az északi szakaszon még el sem kezdődött. A metrópótlással, illetve a felszíni forgalmi átszervezésekkel kapcsolatos kérdéseinkre a BKK írásban válaszolt. Ebben azt írják, hogy a Budapesti Közlekedési Központ részletes, lakótérségekre lebontott mobilitási tervet dolgozott ki, amelyet az elkövetkező időszakban fognak az érintett önkormányzatokkal közösen társadalmi vitára bocsájtani.

A 3-as metró teljes felújítására 137,5 milliárd forint támogatást hagyott jóvá a kormány – 100 százalékban uniós forrásból fedeznék. A főváros hiába kért további 30-40 milliárdot a többletköltségekre, nem kapott, ezt a pénzt önerőből, akár más fejlesztések rovására kell előteremteniük Tarlós Istvánéknak.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!