2024. 04. 27. Szombat Zita napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar ráadás

Következik:

Hazahúzó 01:00

Menet közben jöttek rá, hogy ez így nem lesz jó

2017. május 26., péntek 19:51

Feltalálók háza lesz a Közlekedési Múzeumnak szánt épületből. A Városliget megújításának felelősei menet közben jöttek rá arra, hogy mindenki jobban jár, ha a Közlekedési Múzeumot elköltöztetik Zuglóból. Az új helyszín a MÁV egykori kőbányai járműjavítója lehet. Az egyik csarnok már a Magyar Állami Operaházé, a másik még szabad.

Már csak tábla emlékeztet a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum elbontott épületére. Az új épület terveit 2015-ben rendelte meg a Városliget megújításáért felelős cég. Néhány részletet a múzeum főigazgatója egy tavaly készített videóban megosztott a nyilvánossággal.

„Újjáépítjük azt az épületet, amely 1896-tól ott állt a Városligetben, a Közlekedési Múzeum ikonikus épületét, amelyet lebombáztak a második világháborúban. A föld alatt kortárs új kiállítóterek jönnek létre. Kétszer akkora lesz a Közlekedési Múzeum kiállítótere, mint volt. Teljesen új megközelítésben kronologikus kiállítást fogunk csinálni. Az 1800-as évek elejétől napjainkig, sőt a jövőbe is kitekintve fogjuk bemutatni a közlekedés múltját, jelenét és jövőjét” – fogalmazott a felvételen Vitézy Dávid.

A föld alatti kiállítóterek időközben drágának és szűkösnek bizonyultak. A kormány ezért úgy döntött, hogy két épületet húz fel.

„Szó sincs szétszakításról. Most végre egyesülhet egy új közlekedési múzeumban a közlekedési eszközök teljes spektruma, a ligetben lévő épület pedig a magyar műszaki találmányok és feltalálók háza lesz, interaktív, »science center« típusú múzeum” – nyilatkozta Baán László, a Városligetbe tervezett múzeumi negyed miniszteri biztosa.

A terveken módosítani kellett, mert olyan gazdag a Közlekedési Múzeum gyűjteménye – közölte Baán.

„Van egy tévedés: hogy nem fért volna be az, ami eddig. Nemhogy belefért volna, hanem kétszer annyi kiállítási tárgy is. De ez még mind semmi ahhoz képest, ami a közlekedési múzeumnak van. Ne felejtsük el: a nagytestű járművek – autóbuszok, trolik, villamosok, vasúti járművek – ma vagy sehol nincsenek bemutatva, vagy külön-külön, elszakítva. És egy jó részüket a közönség sohasem láthatta múzeumi körülmények között. Évtizedek óta húzódó kérdés, hogy a teljes közlekedésijármű-állományt hol lehetne bemutatni. Világos volt, hogy a ligetben soha nem fér el; a liget egésze nem volna rá kevés, de nyilvánvaló, hogy a zöldfelületet erre nem lehet igénybe venni” – mondta a miniszteri biztos.

Azt még nem tudni, hogy az új közlekedési múzeum hol épül fel, a helyszín kiválasztására őszig kapott haladékot az intézmény vezetője.

„Úgy gondolom, hogy egy ekkora beruházásnál sokkal nagyobb hiba, és sokkal több kritikára adhat okot, hogyha azok, akik ezzel foglalkoznak és azok, akik a beruházásokért felelősek, nem képesek arra, hogy bármely ponton azt mondják, felül kell vizsgálni, ami eddig történt, felül kell vizsgálni a terveket, mert megváltoztak az igények, mert másra, többre van lehetőség, hanem csak azért, mert esetleg tartanak az olyan kérdésektől, mint az ön egyébként teljesen jogos kérdése, inkább megépítenek valami olyasmit, amiről lehet, hogy már a tervezés időszakában kiderül, hogy lehetne jobban is csinálni” – nyilatkozta a Hír TV-nek Vitézy Dávid.

A főigazgató egy minimum tízezer négyzetméteres múzeumot álmodott meg.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!