2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Napindító 07:30

Magyarország akár hasznot is húzhat a Volkswagen-botrányból

2015. október 8., csütörtök 20:00, frissítve: csütörtök 20:09

Házkutatást tartottak a Volkswagen székházában, a német hatóságok az emissziós botránnyal összefüggésben foglaltak le dokumentumokat, számítógépes programokat. Magyarország nyerhet azzal, ha a Volkswagen a bérköltségen spórol, és olcsóbb országokba telepíti át összeszerelő-üzemeit.

Hónapokat kell várni az új Volkswagenekre Magyarországon. A tulajdonosoknak nem kell attól tartaniuk, hogy buherált dízelmotort kapnak, amelyet vissza kell majd vinniük szoftverfrissítésre vagy alkatrészcserére.

„A botrány miatt az Euro5-ös motorokat Magyarországon idén augusztustól nem is lehet forgalomba helyezni. Lehet, hogy most valaki a nyáron – mert, ugye, nyárig forgalomba kellett helyezni minden Euro5-ös motort – vett tavalyi gyártású autót, és az még Euro5-ös lenne, olyan elképzelhető, hogy van, de úgy, hogy raktáron, amiket most árulunk, az mind Euro6-osak” – mondta egy autókereskedő.

A 2005 és 2014 között gyártott dízel Volkswagenek közül a legutóbbi adatok szerint 8 és fél millió kocsi károsanyag-kibocsátását manipulálták egy számítógépes programmal. A magyar vásárlók bizalma egyelőre nem rendült meg a használt Volkswagenekben. „A keresések száma az interneten semmit nem változott azóta a Volkswagenekre vonatkozóan, és a kínálat sem változott. Az egyedüli paraméter, ami megváltozott a hírek kapcsán, az a hibrid autókra történő rákeresések száma” – mondta Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője.

Az Audi is a VW Csoporthoz tartozik, Győrben 3 millió trükkös motort gyártottak – árulta el a cég a Népszabadságnak. A német megbízhatóságba vetett hitet a csalás megtépázta világszerte, a Volkswagen már bejelentette, hogy meghúzza a nadrágszíjat. Ha a német cég a bérköltségeken is faragni akar, a megszorításokból Magyarország akár hasznot is húzhat az olcsó munkaerőnek köszönhetően. „Bérezésben nyilván nekünk van bérelőnyünk, tehát az elképzelhető, hogy azok, akik tudnak hatékonyan működni, azoknak ebben lesz lehetősége” – mondta az M27 Absolvo üzletágvezetője.

A német autógyár papírjai sokat veszítettek értékükből, a Volkswagen befektetői perekkel és tetemes kártérítésekkel számolhat. De számolhat a német kormány segítségével is, elemzők szerint a német vezetés nem fogja hagyni, hogy az ország legnagyobb cége bedőljön. A járműgyártás a német ipari termelés közel ötödét adja. „Hogyha arról van szó, hogy maga a csoport léte kerül veszélybe, akkor azért itt várható az, hogy támogatást fognak tudni találni ezeknél a szervezeteknél, illetve magánál az államnál. Nagyon nagy foglalkoztató a Volkswagen Németországon belül is, és a Volkswagennek és magának a német autóiparnak nagyon komoly hozzáadott értéke van a német ipari termeléshez” – mondta Póka Valentin, a Coface kereskedelmi igazgatója.

A német gazdasági miniszter már óvott is az általánosítástól, attól, hogy csalónak kiáltsák ki az összes autógyárat. „Több mint 70.000 munkahely függ a modern dízeltechnológiától, és én csak ajánlani tudom, hogy ne legyen általános vita az európai és a német autóiparról. Egy meghatározott termékről beszélünk, és egy vállalat bűnéről. Ez elég rossz. De vigyáznunk kell arra, hogy ne kezdjük el súlyosan tönkretenni Európát és az országot” – mondta Sigmar Gabriel.

A Volkswagen wolfsburgi székházában házkutatást tartottak, a cég közölte, hogy a kért dokumentumokat, adatokat átadták a hatóságoknak. Románia közben bejelentette, hogy 30 millió euró kártérítést követel a Volkswagentől azért, amiért járművei jobban szennyezték a környezetet a hivatalosan megadott értéknél.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!