Magáncégnek szervezték ki a vizes vb reklámfilmjét
2016. február 15., hétfő 13:45, frissítve: kedd 07:32
A 2017-es budapesti vizes világbajnokság reklámfilmjének közel kétmillió forintba került minden másodperce, nettó áron. A költségeket Kecskemét városa állta a vb kiemelt partnereként, a filmet a helyi televíziónak kellett volna elkészítenie.
„A félperces imázsfilmért Kecskemét városa összesen bruttó hetvenmillió forintot fog kifizetni. Az LMP az olimpia kapcsán is elmondta, hogy Magyarország, a jelenlegi magyar vezetés nem alkalmas egy ilyennek a megrendezésére, mert ezeket a nyilván nagyszerű sporteseményeket arra fogja felhasználni, hogy minél több pénzt tudjon elherdálni. Úgy gondoljuk, hogy ha valaki fölöslegesen csinál egy beruházást, és az a beruházás ráadásul nagyon drágán valósul meg, akkor ott korrupcióról van szó” – mondta az ügyről Hadházy Ákos, az LMP antikorrupciós szakszóvivője.
Az önkormányzati milliók egy magáncégnél landoltak, miután a munkát a kecskeméti városi tévé átpasszolta egy budapesti kft.-nek.
„Ennek a filmnek megvolt egyfajta vágyelőképe, amely egy konkrét film, egy híres magyar szeszesital-márkának a reklámfilmje. Azt fogalmazta meg az úszószövetség, hogy legyen olyan, mint az a film. Én megkerestem a céget, amely azt a filmet gyártotta, így került képbe az Argus Film, így került hozzá ennek a filmnek a gyártása. Nekünk erre nincs kapacitásunk, de gyakorlatilag felügyeltem a feladatot mint a Kecskeméti TV ügyvezetője, kvázi producere ennek a munkának. A kreatív munkában részt vettem, és az egész folyamaton rajta tartottuk a szemünket” – mondta Eckhardt Balázs, a Kecskeméti Televízió Nonprofit Kft. ügyvezető-főszerkesztője a Hír TV-nek.
Az ügyvezetőn kívül a Kecskeméti Televíziótól más nem vett részt a film gyártásában. Ez az a film, amelyben nem vállalt szereplést Hosszú Katinka világbajnok úszó.