Kemény napok várnak a mentőszolgálatra is
2017. július 10., hétfő 19:42, frissítve: hétfő 20:05
A szinkronúszás medencéjét a Városligeti-tóban alakították ki, a hétvégén már edzettek is benne a pénteken kezdődő világbajnokságra, amelyre a szervezők 350 000 nézőt várnak.
A mentőknél külön irányítási csoportot állítottak fel, 700 emberrel biztosítják a vébé helyszíneit Budapesten, illetve a nyílt vízi versenyeknek helyet adó Balatonfüreden. Ha kell, 26 kocsit tudnak bevetni egyszerre, a járműveket a tartalékból állítják ki.
„A vidéki mentőállomásokon is pluszkocsikat szerveznek ebben az időszakban, és szabadidős dolgozóikkal részt vesznek a fővárosi rendezvények biztosításában, úgy, hogy a helyi mentőellátás ne gyengüljön, tehát a helyi kocsiszám semmivel nem lesz kevesebb” – emelte ki Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője.
Április végén, másfél-két hónapos csúszással a mentőszolgálat 169 új jármű beszerzéséről írt alá szerződést. „Mai adatom még nincsen, de 30-35 autó már biztosan szolgálatba állt” – tette hozzá Győrfi Pál. A szóvivő nem tudta megmondani, hogy a vizes vébét az új autókkal biztosítják-e.
Az ötmilliárdos üzleten két cég társulása nyert. Az egyik egy magáncég, amelynek van tapasztalata a mentőautók gyártásában. A másik egy állami cég, amely új szereplő a piacon. A BM Heros Zrt. eddig tűzoltóautók összeszerelésében jeleskedett. A mentőautó annyira új profil, hogy a cég egyelőre meg sem említi a honlapján. A társaság vezetőjétől hiába kértünk interjút:
– Szerintem valamikor a jövő hét folyamán tudjuk esetleg.
– Hűha, ez nekünk sürgősebb lenne. A mai nap nem jöhet össze?
– Ma biztosan nem.
– Van valami oka ennek?
– Hát igen. Az, hogy tele vagyok programokkal.
– Értem, és öt percet nem tudna ránk szánni valamikor?
– Ma biztos hogy nem, sajnos – közölte Horváth Szabolcs ügyvezető.
A BM Heros Zrt. a katasztrófavédelemhez tartozik. A mentőautó-gyártás részleteiről a katasztrófavédelem szóvivőjétől sem tudtunk meg semmit: „A teljesítés a jövő évben várható, így a munka folyamatban van” – reagált röviden Hajdu Márton.
A kormány tavasszal döntött úgy, hogy a tűzoltókocsik után megpróbálkozik a mentőautók hazai gyártásával. A feladatot a BM Heros Zrt. kapta, amelynek a tőkéjét 1,4 milliárd forinttal kellett volna megemelnie a nemzetgazdasági miniszternek – mégpedig azonnal. Tőkeemelésnek azóta sincs nyoma a cégnyilvántartásban. A magyar mentőautók átlagos életkora hét év, és több mint 300 ezer kilométer van bennük.