Három hónapig nem volt biztosítása, több milliójába kerülhet

KK, 2017. február 16., csütörtök 10:29, frissítve: csütörtök 11:42
A Vas megyei vállalkozó kisbusza balesetet szenvedett, és a kárrendezéskor derült ki, hogy a járműnek nem volt érvényes biztosítása, bár a cégvezető rendesen fizette a csekkeket. Most milliókat kellene fizetnie.

Csupor Sándor Vas megyében vállalkozó, cégei 5-6 autót használnak. 2013 októberében a napszámosai balesetet szenvedtek. A kárrendezéskor derült ki, hogy a kisbusznak nem volt érvényes biztosítása, pedig a vállalkozó rendesen fizette a csekkeket.

„A K&H-val kötöttem Netrisken keresztül egy biztosítást, alkuszi megbízást, és meg voltam győződve, hogy rendben van minden. Közben kiderült, hogy még sincs rendben semmi sem, mert az a biztosítás nem él” – nyilatkozta a Panaszkönyvnek a vállalkozó.

A férfi egy online alkuszcéget bízott meg, hogy mondja fel a biztosítását, és kössön helyette újat a K&H-val. Csakhogy mindez nem a biztosítási évforduló idején történt.

„Egy teljesen új ügyfél volt nálunk, nem is tudtuk leellenőrizni az adat helyességét, amit ő megadott, és  választott egy új biztosító társaságot, majd megbízott minket, hogy a régit mondjuk fel, az újat pedig kössük meg. Amikor az új választott biztosító a központi kárnyilvántartóba bekérdezett, akkor látta, hogy ennek a szerződésnek nem január 1-je az évfordulója, hanem év közben van valamikor. Ilyenkor az új, választott biztosítónak nem áll módjában elfogadni a szerződést, éppen ezért erről értesítették az ügyfelet, hogy nem jött létre a szerződés” – közölte Sebestyén László, a Netrisk ügyvezetője.

A balesetben súlyosan megsérült két munkás, kártérítésért perelték a férfit. A bíróság által megítélt összeg kisebbik részét a sofőrre terhelték, de a vállalkozónak milliókat kellene fizetnie „Nem szeretnék fizetni, mert nem érzem ezt jogosnak, részben azért is, mert az élő biztosítást nem én mondtam fel” – fogalmazott Csupor Sándor.

Az alkuszcég segítséget ígért. „Valóban ez-e az egész összeg, nagyságrendileg megfelel-e vagy ezen lehet változtatni. Illetve azon gondolkozunk, hogy a saját eszközeinkkel a mindennapjait az ügyfélnek megpróbáljuk egyszerűbbé tenni. Jelenleg nincs döntés, de azt gondolom, hogy mivel állatorvosi ló ez az ügy, és az ügyfél, azonkívül, hogy elkövetett egy nagy hibát, valahol vétlen egyébként abból, hogy az összegszerűség hogy alakult, és igyekszünk neki segíteni” – tette hozzá a Netrix ügyvezetője.

A Netrisk ügyvezetője szerint szükség lenne egy olyan központi nyilvántartásra, ahol ellenőrizni lehetne a biztosítással kapcsolatos adatokat, köztük az évfordulót is.

hirdetés
Legfrissebb
Legolvasottabb
hirdetés