Három és fél perc alatt átment a reklámadó emelése
2017. május 9., kedd 18:59, frissítve: kedd 20:44
A parlament gazdasági bizottságában folytatták le a reklámadóról szóló törvény részletes vitáját. Mindössze 3 és fél percig tartott. Kósa Lajos módosítása arról, hogy az adó mértékét 7,5 százalékra növeljék, simán átment a kormánypárti többségen.
Az érintett szereplők azt mondták, gyakorlatilag egy egész iparágat tönkretehet a Fidesz ezzel a törvénnyel úgy, hogy az érintetteket meg sem kérdezték. Bánki Erik, a bizottság fideszes elnöke ezzel kapcsolatban semmilyen információt nem volt hajlandó elárulni.
– Mi az oka, hogy harmadszorra változtatják meg, és az iparági szereplőkkel még nem egyeztettek?
– Próbáljuk az adó mértékét úgy megállapítani, hogy elfogadható terhelést jelentsen az iparág szereplőinek, és közben a költségvetés számára se jelentsen olyan kiesést, amely elviselhetetlenné válna.
– És erről megkérdezik őket?
– A benyújtót kérdezzék meg. Kósa Lajos indítványáról döntött ma a bizottság.
Kérdeztük Kósa Lajost is, de azt mondta, ő sem egyeztetett a piaci szereplőkkel, szerinte viszont a minisztérium megtette.
– Az iparági szereplők azt kifogásolták, hogy érdemi egyeztetés nem volt. Mi várható a törvénytervezettel kapcsolatban?
– Hát el fogjuk fogadni.
– Feltételeztem, közel kétharmaddal. Lesz-e egyeztetés az iparági szereplőkkel, vagy ami le van írva, az úgy marad?
– Az iparági szereplőkkel a tárcák egyeztettek. Az tudom, hogy megtörtént. Mi csak a százalékot módosítottuk – mondta a nagyobbik kormányzópárt frakcióvezetője.
A Magyar Reklámszövetség elnöke a Hír TV-nek cáfolt, hogy őket bárki kereste volna. Az adóról pedig azt mondta: a kormány azzal tenné a legjobbat, ha eltörölné azt.
„Ha már nem bántjuk a tartalomszolgáltatókat, akik fizetnek taót, áfát, több ezer embert foglalkoztatnak, szemben a globális szereplőkkel, akkor a legfontosabb cél az lenne, hogy a reklámadót azonnal vezessük ki, és hozzunk olyan segítséget, ami valós segítséget nyújt az iparág szereplői számára” – nyilatkozta Urbán Zsolt.
A reklámszövetség elnöke hangsúlyozta, ha elfogadják a törvényt, akkor a magyar cégek komoly versenyhátrányba kerülnek a hasonló szolgáltatást nyújtó európai cégekkel szemben.