Green Holidays: átfedés volt két cég között
2017. július 5., szerda 19:22, frissítve: szerda 19:26
Az utolsó pórul járt utasok csoportjai érkeztek haza Antayából. A Green Holidays csődje őket kevésbé érintette, hiszen kint tudták tölteni nyaralásukat, még ha a vége a bizonytalanság miatt kellemetlenné vált is.
„Amíg nem tudtunk információt szerezni, hogy hogyan is, az utolsó két napunk, a hétfő, kedd szerda, hogy hogyan alakul, addig volt egy kis félelem, de amint a pontos információk megérkeztek, igazából nem volt” – így az egyik utas, Németh Tamás.
Volt, akit hétfő délutáni pihenése közben ébresztettek fel, hogy ki kell jelentkeznie a szállodából. A Green Holidays kapcsolattartói eltűntek, az utasoknak a biztosítótársaság munkatársai segítettek, telefonon. A szállodai költségeket is rendezte a biztosító, egy extra napot azonban mindenkinek ki kellett fizetnie.
-Két nap kellemetlenség, idegeskedés volt az egészbe, de egyébként rendben volt minden.
- Kártérítési igénnyel élnek?
-Hát ha csak azt az egy napot megkapjuk a biztosítótól, akkor ennyi.
-Az mekkora összeg volt?
-45 ezer Forintnak megfelelő Eurót fizettünk.
-Az egész családnak?
-Igen, négyen voltunk, igen.
Drozgyik Lajos
A Green Holidays irreálisan olcsó útjai a szakmában is feltűnést keltettek, az utasok azonban inkább éltek a lehetőséggel.
-Körülbelül 100 ezer alatti összeg volt és ez egy 5 csillagos ultra all inclusive ellátást kínált.
-És ez nem tűnt túl olcsónak?
-Nem. Persze olcsónak tűnt de...
- Már jóval korábban lefoglaltuk a szállást meg az utazást, és azért nem tűnt annyira nagyon olcsónak.Hajdú Anett és Lukács Máté
A Green Holidays a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal szabályait megkerülve értékesítette a nyaralásait. Nem valódi utazási irodaként működött, nem csomagban adta el az utazásokat, hanem az egyes elemekre külön-külön kötött szerződésekkel. A cégnek így nem kellett előteremtenie az utazási irodák számára kötelező vagyoni biztosítékot, ami elődjének, a Green Travelnek sem sikerült. Így csak 500 millió forintos vagyoni biztosítékkal rendelkezett, ám azt még nem tudni, hogy ez elég lesz-e az összes kár megtérítésére.
„Először arra költjük ezt az 500 millió forintot, hogy a repülőgépeket megszervezzük, a kint tartózkodást megszervezzük, utána jön az, hogy ezzel kapcsolatos felmerült költségeket, volt néhány utas, akinek saját magának kellett fizetni, nem kapta vissza a szállodától, de most is hallottuk egy pár utastól, hogy valaki már borítékban megkapta a szállodától, visszakapta a szállodától, tehát először ezt a részt rendezzük, és meglátjuk, hogy ezt követően, hogyha ezt levonjuk az 500 millió forintból, akkor mekkora összeg marad, és ezt arányosan fogják megkapni az utasok” – így Kurtisz Krisztián, az UNIQUA Biztosító Zrt. vezérigazgatója.
A Green Holidays tulajdonosának házastársa egyébként korábban a törökországi vízum-központot működtető társaságban volt érdekelt. A Hír TV információját a külügyminisztérium is megerősítette. Kérdésünkre közölték: az Orange Technology 2015 júliusában nyerte el a török vízumközpont üzemeltetési jogát. A tárca a Green Holidays bedőlése után, kedden felmondta velük a szerződést, és a törökországi, illetve a szintén az Orange Techology által üzemeltetett iráni vízumközpontok működtetésére új pályázatot írnak ki.