Az állami cég értetlenül áll az érdek-képviseleti döntés előtt, mert a jegyvizsgálók öt százalékkal több munkáért 16 százalékkal több pénzt vihettek volna haza a javaslat szerint. A szakmai tapasztalatot figyelembe vevő bértáblára is ajánlást tettek – ez akár 25 ezres nettó emelést is jelenthetett volna. A VDSZSZ Szolidaritás és a Vasutasok Szakszervezete viszont azért utasította el az ajánlatot, mert a tervezet csak a jegyvizsgálók egy szűk körét érintette volna, ráadásul nem ért egyet a munkaidő-növekedéssel sem.
„Első körben csak a budapesti központban dolgozókra lett volna érvényes, aztán egy év alatt gondolta kiterjeszteni az egész hálózatra a munkáltató. Mi azt mondtuk, hogy nyilvánvalóan csak egyszerre lehet. Többet kellett volna dolgozni úgy, hogy az nem lett volna rendkívüli munkavégzés. Így gyakorlatilag mentesült volna egy emelt jövedelem kifizetésétől a munkáltató – a rendkívüli munkavégzés mindig drágább, mint a rendes. Csak jövedelemátcsoportosítás volt e munkakörökben, hiszen komoly munkaerőhiánnyal küzd a MÁV-Start, és ezt orvosolta volna úgy, hogy a munkavállalók több munkát vállalnak” – nyilatkozta Halasi Zoltán, a VDSZSZ Szolidaritás elnöke.