Büntetőeljárást indítanak a metróbaleset miatt
2016. december 6., kedd 14:29, frissítve: kedd 15:33
A Vs.hu úgy tudja, sorra hallgatják ki a nyomozók a BKV vezetőit is. Az ORFK már néhány órával a Pillangó utcai baleset után bejelentette, hogy büntetőeljárást indít a vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt. A hétfő reggeli csúcsban egy álló szerelvénybe csúszott bele egy másik jármű a Pillangó utcai megállóban, tízen sérültek meg, közülük négyen súlyosan.
A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete kizárja az emberi mulasztást. A szervezet elnöke, Gulyás Attila szerint ha a metróvezető hibázott volna, akkor a számítógép azonnal letiltotta volna a rendszert. A szakember sokkal nagyobb problémának nevezte azt, hogy a szintén Alstom kocsikkal üzemelő, de végig alagútban közlekedő 4-es metróval ellentétben a 2-es vonalra nem vásároltak csúszásvédelmi szoftvert.
„Most megtudtam, hogy létezik ehhez a típushoz és ehhez a biztosítóberendezéshez egy olyan szoftver, amely kifejezetten csúszós pályára vonatkozó programot kapcsol be, és akkor a számítógép kisebb nyomatékkal gyorsít, kisebb nyomatékkal fékez, nagyobb távolságokat tart be. Érdekes, hogy ezt a 4-es metróvonalra, amely végig alagútban megy, megvették, itt viszont nincs ez a szoftver. Amióta forgalomba álltak ezek az Alstom szerelvények, itt semmiféle szoftverfejlesztés nem volt” – jelentette ki Gulyás Attila.
Meg kell várni a vizsgálat végét – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester a Klubrádió reggeli műsorában. Hozzátette: nem érti, hogyan fordulhatott elő az, hogy az állomáson bent álló szerelvényt utolérte egy másik.
„Sok a hamis hír, de hogyan lehet az, hogy benn áll egy vonat egy állomáson, és a következő vonat egyszerűen utolérheti? Én ezt nem értem, egyetlen értelmes dolog van: megvárni a vizsgálat végét. Azt hiszem, addig felesleges a közvéleményt izgatni és heccelni” – nyilatkozta Tarlós István.