A 40 millió forintos egyházügyi keret visszaállítását, az ifjúsági keret és a fogyatékkal élők nagyobb támogatását kérte a Fidesz és a KDNP a közgyűlés előtt. A kormánypártok mintegy 20 millió forinttal nagyobb összeget kívántak átcsoportosítani a közbiztonságot szolgáló fejlesztésekre is. Az összesen 130 millió forint értékű módosítócsomagot elfogadta a baloldali többség, így meg tudtak egyezni a képviselők a főbb költségvetési számokban.
Vita nem is a büdzsén alakult ki, hanem Szeged iparán és gazdasági helyzetén. Az ellenzéki képviselők szerint a szegedi városvezetés évek óta nem tud egy ipari nagyberuházót sem Szegedre csábítani. „Hiányzik egy pár olyan nagy társaság, nagy bevételű, nagy produktumot előállító gazdasági társaság, amely adóbevételben is, és elsősorban a rárakódó beszállítói hálózaton keresztül a kis- és középvállalkozásokra szétterítve a termelés volumenét segítené a város bevételét. Tehát elmondhatjuk, amit itt hallottunk, hogy a legnagyobb 4-5 cég jelentős adót fizet, de más, dinamikusan fejlődő vidéki városhoz képest Szeged határozottan lemaradóban van” – fogalmazott Póda Jenő önkormányzati képviselő.
Botka László büszke szeged ipari és gazdasági teljesítményére. A szocialista polgármester azt hangsúlyozta, hogy a város 5 legnagyobb adófizetőjéből 4 nagyipari vállalat. „Javaslom képviselő úrnak, hogy próbálja meg, hogy a legnagyobb adófizetőinknek, a Picknek, a Molnak és a Continentálnak jelezze, hogy ők nem jelentős ipari tényezők. Az előbb azt tetszett mondani, hogy Szegeden jelentős ipari tényező nincsen, az első ötből hármat szeretnék kiemelni: Mol, Continental és Pick, tessék nekik elmondani, hogy ők nem nagy ipari létesítmények. Biztos örömmel fogják fogadni” – reagált a polgármester.
Az egy főre jutó iparűzési adó tekintetében Szeged a kisvárosok szintjén áll – ezt már Haág Zalán mondta. A KDNP szegedi elnöke szerint hiányoznak azok a beruházások, amelyek jól fizető munkahelyeket biztosítanak az itt élő fiataloknak. „Ipari nagyberuházásokra is szükség lenne, láttuk, hogy ha gyógyszergyárról van szó, ha autógyárakról, azok nem Szegedet választják a beruházások helyszínéül. Ebben nyilvánvalóan nem lehet mindig másra mutogatni, a gonosz autógyárak vagy a ránk oda nem figyelő kormány. MSZP-s vagy akár fideszes kormányról van szó. Itt bizony a városvezetésnek van komoly felelőssége” – emelte ki.
Szeged a Modern Városok Programban több mint 30 milliárd forintot, költhet fejlesztésekre. Ezek között szerepel az új fedett sportuszoda építése, a helyi tömegközlekedés fejlesztése és a Széchenyi tér felújítása is.