„A jármű akkor áll meg, amikor ő úgy gondolja”
Múlt szerdán a 3-as metrón éreztek füstszagot az utasok a Corvinnegyednél, pénteken pedig a 4-es metrót kellet megállítani, az utasok pedig az oldalsó mentőjárdán hagyták el a szerelvényt a Szent Gellért térnél.
Fotó: MTI |
A hétfő reggeli csúcsforgalomban a 2-es metró vonalán történt baleset a Pillangó utcánál. Az egyik szerelvény futott bele a megállóban várakozó másik metróba. A balesetben többen is megsérültek. „A tíz sérültből kilencet szállítottunk kórházba. Az esés következtében történtek a sérülések. A kilenc sérültből négynél találtunk súlyosabb sérülést az elsődleges vizsgálatok alapján. Ahogy elestek és nekiestek a széknek, medencesérülés, felkarsérülés és bordasérülés volt jellemző” – mondta Czakler Éva, az Országos Mentőszolgálat állomásvezetője.
A metró a Pillangó utcánál nyitott szakaszon jár, most vizsgálják, hogy a jeges, csúszós síneken a megengedett sebességgel haladt-e a szerelvény. „Ezen a szakaszon fokozottan felhívtuk a járművezetők figyelmét, hogy csúszásveszély van, le van fagyva a pálya, ezért nem automata üzemmódban működött a metró, hanem kézi vezérléssel beavatkozott a vezető. Hogy miért csúszott bele, és miért nem tudott megállni, azt a vizsgálat ki fogja deríteni. Én nem zárom ki a személyes hibának a lehetőségét sem, műszaki hibára utaló jelek nincsenek” – mondta Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója.
A Metróért Egyesület elnöke szerint viszont a szerelvény műszaki állapotával lehetett gond. „A berendezés minden egyes mozzanatában kontrollálja a vezető munkáját. Ha ez a jármű nem állt meg – márpedig nem állt meg –, akkor a jármű vezető felelőssége nyilvánvalóan valamilyen szinten felvethető, de azt hiszem, nagyobb szerepe van annak, hogy a műszaki berendezés miért nem állította meg a járművet” – vetette fel Bíró Endre.
A 2-es metró szerelvényeit a Gyurcsány-kormány idején szerezték be. A Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője szerint viszont az akkori vezetésnek nincs felelőssége az ügyben. „Ezek a szerelvények – amikor a tendert az Alstom megnyerte – megkapták a vasúthatósági engedélyt. Ezek a szerelvények, 2012 őszén elkezdtek járni, 2013-tól már csak és kizárólag ezek a szerelvények futnak a 2-es metrón. Azóta hallott ön ilyen problémáról? Mert én nem hallottam” – mondta Gy. Németh Erzsébet, a párt fővárosi képviselője.
Az LMP-s Csárdi Antal a metróvonalak biztonságának azonnali felülvizsgálatát sürgeti. „Úgy gondolom, hogy itt egyértelművé válik az az állításunk, hogy erre kellene pénzt költenünk, és nem vizes vb-re, és nem ezermilliárdokat olimpiára, hiszen az elsődleges a budapestiek utasbiztonsága” – érvelt az ellenzéki fővárosi képviselő.
A karambolozott szerelvényeket még hétfőn elszállítják, a közlekedési rendje csak kedden áll helyre.
Fotó: MTI |