Az alacsony utasszámmal indokolják a járatritkítást
2015. november 22., vasárnap 17:50, frissítve: vasárnap 17:59
Másfél milliárdot spórol a MÁV a járatritkításon. „Valóban, összességében a 2016 évi menetrendi kibocsátásunk 0,98 százalékkal kevesebb teljesítményt tartalmaz, mint az idei év” – mondta Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója.
A MÁV-Start vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy 2014-ben 4 százalékos menetrendbővülés volt, amely három és fél milliárd forintjába került a vasúttársaságnak. A fejlesztés mégsem állította meg az utasszámcsökkenést. Növekedés csak azokon a vonalakon volt, amelyeket felújítottak vagy új szerelvények közlekednek rajtuk. „Ezeknek a menetrendi törléseknek a közös tulajdonsága, hogy egyetlen járatunkon sem haladta meg az utasszám átlagosan a 40 főt, ami ugye egy autóbusz kapacitása. De sajnálattal néztünk szembe azzal a ténnyel, hogy nagyon sok járatunkon ez az átlagos utasszám még a 10 főt sem érte el” – tette hozzá Csépke András.
A vezérigazgató azt mondta, figyeltek arra, hogy a megszüntetett járatok ne okozzanak aránytalan sérelmet.
Szegedről este nyolc után már nem indul vonat a fővárosba, és Budapestről sem lehet már eljutni a csongrádi megyeszékhelyre.
A MÁV szóvivője is az alacsony utasszámmal indokolta a két járat törlését. „Az érintett Pusztaszer, illetve Kárász IC 21 óra előtt nem sokkal indult Budapestre, illetve Szegedre. Az utasszámlálási adataink alapján mindkét vonat rendkívül alacsony kihasználtságú volt 20-70, illetve 20-30 fő utazott ezeken a vonatokon” – mondta Lőcsei Virág.
Budapestről átszállás nélkül csak InterCityvel lehet eljutni ezután Szombathelyre. A gyorsvonattal utazóknak át kell szállniuk Győrben. „Budapest és Szombathely között a távolsági forgalomban a 2 óránként közlekedő IC-vonatok biztosítanak közvetlen eljutási lehetőséget, ráadásul 15 perces menetidő-csökkenéssel, emellett megmaradt egy közvetlen gyorsvonati összeköttetés is” – tette hozzá Lőcsei Virág.
Az új vasúti menetrend december 13-án lép érvénybe.