Az első próbajárat egyike az 1-es villamos meghosszabbított vonalán. ((anim)) Az 1,7 kilométeres szakaszt két évig építették és a Fehérvári utat köti össze a Kelenföldi vasútállomással. Ezzel a teljes hossza a pályának 18,3 kilométerre bővült, amellyel a leghosszabb villamospálya Budapesten és egyben a leggyorsabb szerelvények is ezen közlekednek.
Munkanapokon több, mint 150 ezeren utaznak rajta, ezért volt fontos a meghosszabbítása - mondta a főpolgármester az átadón. Tarlós István hangsúlyozta: a pálya meghosszabbítása 1995. óta volt napirenden, de csak a 2010-ben felállt új fővárosi vezetés tudott új lendületet adni az ügynek, sikerrel.
"A fejlesztés létrejöttével az Etele téri csomópont még hatékonyabban összekapcsolódik a kelenföldi városrésszel és Dél-Pesttel, lehetővé teszi az agglomerációból érkezők számára a gyorsabb eljutást az említett városrészek irányába. továbbá a környéklakói számára a belváros felé vezető metró és villamos vonalak gyorsabb elérését is biztosítja."
- mondta a főpolgármester, Tarlós István.
A meghosszabbított pálya végig fásított és füvesített, amely nemcsak esztétikus, hanem javítja a környezet klímáját és csökkenti a zajt is.
A Párbeszéd szóvivője, Barabás Richárd szerint Tarlós István politikai haszonszerzésre használja fel az 1-es villamost.
"A budapestiek pontosan fogják érezni azt, hogy egy villamos szakasz átadása az nem hozzámérhető például ahhoz a problémához, hogy elszállnak az ingatlanárak és Budapest semmilyen szabályozást nem vezetett be, hogy nincsen zöld felület Budapesten, hogy túl sok az autó Budapest belvárosában. Ezt a budapestiek tudják és erről fognak értékítéletet mondani októberben."
A beruházás csaknem kilencmilliárd forintba került, amelyet uniós és kormányzati forrásból valósítottak meg, az önrészt pedig a főváros állta.
HírTV