Hozzátette: ez a munka a teljes képzési spektrumot érinti. Szó van például a többciklusú képzés jogszabályi követelményeinek teljesíthetőségéről, a felsőoktatási szakképzések helyzetéről, a szakképzés áttagolásának hatásairól, a felnőttképzés fejlesztésének lehetőségeiről vagy a különböző képzési szintek közötti átjárhatóságról.
Mocsai Lajos a konferencia további feladatának nevezte a képzési és kimeneteli követelmények felülvizsgálatát. Kijelentette:
"Nagyon fontos a tanulmányi eredményesség javítása, a tartós életpálya-sikeresség megalapozása, az indirekt módon a munkaerőpiacról levezetett igények feltárása és az azokhoz való alkalmazkodás".
Mint mondta, javítani kell a tanulók támogatását, segíteni a tájékozódásukat, tanulási élményt és motivációs bázist adni, továbbá biztosítani a szakok közötti átjárhatóságot.
A Magyar Rektori Konferencia foglalkozott az új felsőoktatási modell tapasztalataival is - mondta el a társelnök. Ez nyolc, korábban állami fenntartású felsőoktatási intézményt jelent, amelyek alapítványi fenntartású intézménnyé alakultak át. Mint fogalmazott, alapvető célkitűzésük a törvényesség és a szabálykövető magatartás mellett az egyetemek tudásának, képzési színvonalának, autonómiájának fenntartásával folyó módszerek vizsgálata volt.
Mocsai Lajos beszámolt arról is, hogy a rektori konferencia javaslatot tett a felsőoktatásban dolgozó oktatók bérrendezésére. Leszögezte: "folyamatos tárgyalás zajlik, de jelenleg, ilyen háborús körülmények között, amit a világjárvány okoz, kicsit türelmesnek kell lennünk, azonban a kérdést folyamatosan napirenden tartja az MRK".
MTI