A Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Gimnáziumba tizennégyszeres a túljelentkezés. Az igazgató azt mondja, volna mit alakítani a felvételi rendszeren. „Amire fókuszálni kellene, illetve ami a hibája igazából a rendszernek, az, hogy eléggé kompetenciaalapú ismereteket kér számon matematikából és magyarból. Ezek viszonylag jól tréningezhetők, kevesebb tárgyi tudást tartalmaznak, és elég markáns százalékban jelennek meg a felvételi eljárásban, tehát a gyerekről igazából nem árulnak el sokat” – fejtette ki Berczelédi Zsolt.
A Tanítanék mozgalom egyik vezetője attól tart, hogy ha kötelezővé teszik a gimnáziumi felvételit, sokan fennakadnak majd a rostán. „Részleteket még nem tudunk erről az újfajta, minden gimnáziumra érvényes központi felvételi rendszerről, de félő, hogy olyan magasra teszik a lécet, hogy mondjuk egy később érő, bizonytalanabb, esetleg sokkal rosszabb körülmények közül jövő gyerek kénytelen lesz inkább egy a közelben lévő, de ki tudja, hogy érdeklődéséhez mennyire közel álló szakképző intézménybe menni” – mondta Törley Katalin.
A köznevelésért felelős helyettes államtitkár ezt vitatja. A részletekről azonban semmit nem árult el. „Itt nem arról van szó, hogy bárkit kényszerpályára állítanánk, hanem arról, hogy a tanulói eredmények figyelembevételével megfelelő középiskolába tudjanak felvételt nyerni a diákok” – mondta Sipos Imre.
A Köznevelési Kerekasztalban a 2018 szeptemberétől érvényes új Nemzeti alaptanterv nem volt téma. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete péntekig vár választ kérdéseire az oktatási államtitkárságtól. „Szeretnénk megtudni, hogy kik és milyen felkérés alapján készítették el a Nemzeti alaptantervet, kik ezek a szakemberek, mely szervezeteket és testületeket képviselik, mire és milyen teljesítési határidőre szól a megbízásuk, és milyen keretek között próbálja az Emmi megvalósítani az új NAT megalkotása előtti széles szakmai és társadalmi egyeztetéseket” – hangsúlyozta Mendrey László, a PDSZ elnöke.
Az iskolák működtetését december közepén veheti át az önkormányzatoktól az állam.