„A magyar iskolarendszer nem tanítja meg gondolkodni a gyerekeket”
2017. február 23., csütörtök 22:03
A magyar iskolarendszer nem tanítja meg gondolkodni a gyermekeket, az egyes tantárgyak során megszerzett készségeket nem tudják más tantárgyak során alkalmazni, ezért teljesítenek rendre alul a magyar diákok a PISA-teszteken – mondta Magyarország élőben című műsorunkban Csapó Benő oktatáskutató.
A Szegedi Tudományegyetem tanára ezért új pedagógiai módszerek alkalmazását tartja szükségesnek.
„Azt, hogy meg kellene érteni a dolgokat, hogy összekapcsolom a meglévő tudásomat az újjal, azt igazán nem tanítjuk nekik. Nem lehet a gyerekeket ezért felelőssé tenni, nem lehet rajtuk számon kérni. Ez a mi kultúránkba be van programozva. Nem ment keresztül a magyar közoktatás azon a váltáson, hogy alkalmazható tudást kell közvetíteni, gondolkodva kell tanítani, megértve kell tanítani” – fogalmazott az egyetemi tanár.
Tekintse meg a teljes interjút: