2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Televíziós vásárlási műsorablak

Következik:

Sissi zsiráfjától a biodómig 11:00

A kampányra nem, bohócos propagandára volt pénze a CÖF-nek

2016. december 8., csütörtök 19:40, frissítve: péntek 13:07

A kvótanépszavazási kampányba pénz hiányában nem szállt be, most viszont milliókat költ a Civil Összefogás Fórum az új bohócos propagandára. Arról hallgatnak, hogy mennyibe kerül a propaganda és hogy honnan szereztek rá pénzt. Az óriásplakátok egyébként egyelőre késnek: csak a kormánypárti Magyar Hírlapban jelentek meg teljes oldalas hirdetések.

A Civil Összefogás Fórum a 2014-es parlamenti választás előtt indította a baloldali ellenzéket lejárató plakátkampányt, amelyen Bajnai Gordon, Gyurcsány Ferenc és Mesterházy Attila volt látható egy bohóc ölelésében.

A kormánypárti civil szervezet 2013-ban és 2014-ben is százmilliókból gazdálkodott, adományként kapta. 2015-ben viszont elapadt a pénzcsap, akkor már csak ötvenötmillió forint volt bevétele. Pénzhiány miatt az idei kvótanépszavazási kampányra nem is plakátolt a szervezet.

„Talán egyfajta plakátot jelentettünk meg, a Budaörsi út környékén. Kiírtuk, hogy a haza minden előtt, és nagy betűkkel alatta van, hogy CÖF-CÖKA, és hogy »szavazz a nemre«. Ennyire tellett, plusz nyilvánvalóan a sajtótájékoztatókra, úgyhogy ebben a pillanatban nagyobb kampányt nem gondoltunk. A súly megdőlt, mindenki plakáttal kampányol, mi pedig úgy gondoltuk, hogy személyes jelenléttel inkább” – magyarázta még szeptemberben Csizmadia László elnök.

Két és fél hónap elteltével úgy tűnik, mégis találtak a civil szervezet kasszájában néhány milliót. A Békemenetek szervezői most új bohócos hirdetésekkel kampányolnak, csak a bohóc két oldalán ezúttal Vona Gábor és Gyurcsány Ferenc van. A CÖF szerint ugyanis egy oldalra kerültek, amikor elutasították a bevándorlásellenes alkotmánymódosítást.

„A programunk országos jellegű, és az anyagi erősségünknek megfelelően valószínűleg mobil módon próbáljuk a plakátokat az ország több részén megfuttatni” – így az újabb hadjárat kapcsán Csizmadia.

A CÖF egy ügynökségen keresztül jelentkezett be egy kft.-hez. A cég egy óriásplakát-felületet nettó harmincötezer forintért kínál egy hónapra.

A cég ügyvezetője szerint a felületeket le is foglalta Civil Összefogás Fórum:

– Múlt héten foglaltak tőlünk országosan olyan kilencven darab óriásplakát-táblát, amelyet ezen a héten, hétfőn lemondtak. Úgyhogy gyakorlatilag ez az üzlet meghiúsult.
– Miért mondták le?
– Azt nem tudjuk, nem indokolták.

A kormánypárti Magyar Hírlapban viszont már megjelentek a teljes oldalas hirdetések. A napilapban milliós tétel az ilyen propaganda.

– A Magyar Hírlapnak egy teljes oldalas, színes megjelenése egymillió-ötszázhatvanezer forint – most listaárat mondok –, a fekete-fehér pedig egymillió-ötvenezer.
– Ez áfával vagy áfa nélkül?
– Listaáron, plusz áfa.
– És ez hányszori megjelenést jelent?
– Egy.
– Egy megjelenés?
– Bizony! Napilapokban ilyen árak vannak túlnyomórészt 1/1 oldalra.

Vagyis az eddigi két nap több mint hárommillió forintját emészthette fel a Civil Összefogás Fórumnak. A Hír TV információi szerint egyébként két további óriásplakát cégnél is bejelentkezett a civil szervezet. Azt nem lehet tudni, hogy országosan hány hirdetést helyezne ki.

Szerettük volna megtudni, hogy a tavaly százhuszonegyezer forint adózott eredményt elkönyvelő CÖF-nek miből telik a mostani kampányra, de a szervezet részéről nem akartak nyilatkozni.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!