2024. 03. 29. Péntek Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

A főváros március végéig működteti az agglomerációs közlekedést

2016. január 27., szerda 14:55, frissítve: hétfő 11:01

Legfeljebb március végéig működteti Budapest az agglomerációs járatokat, mivel az állam nem fizet a szolgáltatásért. Tarlós István a Fővárosi Közgyűlésben azt mondta: a kormánnyal már csak az átadás-átvétel részleteiről kell megegyezni, például az elektronikus jegyrendszerről kell tárgyalni, mert kormánygarancia nélkül tízmilliárdos vesztesége származhat az önkormányzatnak.

Drágább lesz a fenntartása és romlani fog a minősége – erre hivatkozva tiltakoztak az ellenzéki képviselők a HÉV-járatok állami kézbe adása ellen. „Garancia az államosítás a minőségromlásra, mint ahogy garancia, hogy egy 200 milliárdos veszteséggel, csődközeli helyzetben lévő MÁV-hoz hozzáadott HÉV, az csak garantáltan rosszabb helyzetbe tud kerülni és így a budapestiek is rosszabb helyzetbe kerülnek. Drágább lenne a közlekedés, nem feltétlenül tudnák használni a budapestiek az egységes Budapest-bérletükkel ezeket az eszközöket, tehát összességében rosszabb” – mondta Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője.

Ha az államnak van pénze az agglomerációs közlekedésre, akkor ezt adja oda a fővárosnak – ezt már a DK-képviselője mondta. „Ma, a budapesti HÉV, illetve az agglomerációba kijáró HÉV szolgáltatásait 70 százalékban Budapest közigazgatási határán belül veszik igénybe a lakosok, magyarul: az agglomerációba csak a 30 százalék utazik tovább. Ha ezt a kérdést nem tudja a főváros normálisan rendezni, akkor a HÉV-utazók 70 százalékának problémát fog jelenteni ez a közlekedés” – mondta Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője.

Budapest azért szabadulna meg az agglomerációs járatoktól, mert az állam 2015-ben és 2016-ban sem adott ezek működtetésére pénzt. „A magam részéről semmi mást nem szeretnék, mint megoldani egy problémát, amit nem én állítottam elő, és ha észrevették, még a saját politikai közösségemen belül is van, volt ebből kakasviadal, ez nem tartozik senkire, ezt majd mi, egymás között elintézzük” – mondta Tarlós István főpolgármester.

A képviselők végül megszavazták az átadást. A főváros így legfeljebb március végéig működteti majd az agglomerációs járatokat, de szakemberek szerint nem elég az idő. „Ennyi idő alatt ezt nem lehet megcsinálni. Nem lehet egy-két hónap alatt egy ilyen rendszert átalakítani. Ehhez tanulmány kell, ehhez megfelelő szakemberek kellenek, ezt össze kell rakni, itt munkáltatói kérdésektől kezdve, tulajdoni kérdéseken keresztül, biztonsági kérdéseken át elképesztő sok dolog van, amit össze kell hozni, a finanszírozási kérdést nem is említem” – mondta Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke.

A fővároson kívül 26 település 350 ezer lakóját érinti az agglomerációs közlekedés átszervezése.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!