2024. 04. 27. Szombat Zita napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Amerika magyar grófja 03:00

A déli szakasszal kezdődhet a metrófelújítás

2016. október 24., hétfő 20:09, frissítve: hétfő 20:25

A déli pályarésszel kezdődhet meg a 3-as metró vonalának felújítása, a pótlóbusztender megsemmisítése miatt. A Budapesti Közlekedési Központ szerint méltánytalan a Közbeszerzési Döntőbizottság döntése, de már vizsgálják, hogy a saját flottájukból elő tudnak-e állítani annyi buszt, hogy elkezdődhessenek a felújítási munkák. A BKK-nak egyébként 15 napja van dönteni arról, hogy fellebbez-e a pótlóbusztender megsemmisítése ellen.

A 3-mas metró vonalán naponta több mint félmillióan utaznak. A negyvenéves vonal felújítása alatt a szerelvényeket autóbuszokkal váltanák ki. A főváros által kiírt tendert azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette, a BKK szerint mondvacsinált okokból. A többi közt például arra hivatkoztak, hogy a BKK nem jelölte külön a kiírásban, hogy a buszokhoz sofőrt is szeretne.

A BKK vezérigazgatója cáfol, azt mondja, az ajánlati felhívásban jelezték, hogy a pályázóknak nyilatkozniuk kell a személyzetről, hiszen a főváros szolgáltatást vásárol, amire kormányhatározat kötelezi. Mivel a tender egyelőre áll, a Budapesti Közlekedési Központ azt is vizsgálja, megkezdődhet-e úgy a 3-as metró felújítása, hogy a szükséges pótlóbuszokat saját flottájukból állítják elő. „Ha csak a déli szakaszról beszélünk, ami megközelítőleg 70 járművet érint, akkor arra természetesen mi is készülünk, hogy amennyiben fennáll a lehetősége, hogy az infrastruktúra felújítása megkezdődjön a déli szakaszon, akkor ez ne kizárólagosan ennek a tendernek a sikerétől függjön” – közölte Dabóczi Kálmán vezérigazgató.

Vagyis a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér közötti résszel, a déli szakasszal kezdődhet a felújítás. Így tudja az erről szóló egyeztetéseken részt vevő Metróért Egyesület is, bár ők inkább a legrosszabb állapotban lévő  szakasszal kezdenék a munkákat. „A mi véleményünk szerint ezt indokolja az, hogy a középső szakasz olyan sok egyéb közlekedési eszközökkel ellátott, hogy nem feltétlen szükséges a metró teljes kapacitásának teljes felszíni biztosítása. Ami egyébként a mi álláspontunk szerint lehetetlen is a felszíni forgalmi viszonyokat figyelembe véve” – nyilatkozta Bíró Endre, az egyesület elnöke.

Nemcsak a pótlóbuszok kérdése okozhat gondokat, hanem a 3-as metróvonal felújításának az ára is – az állomások átépítésére beérkezett árajánlatok túl magasak, a főváros pedig nem lépheti túl a 137,5 milliárdos keretösszeget, amit a kormány támogatásként jóváhagyott.

Az LMP társelnöke a parlamentben vonta kérdőre emiatt a fejlesztési tárca államtitkárát. „Úgy tűnik egy másik fontos probléma is előjött, tekintve, hogy ugye pénzszűkéről van szó. Az a hír járja, hogy meg akarják spórolni az állomások felújítását és az akadálymentesítést is. Tarlós István is utalt erre néhány napja, amikor azt a kérdés tette fel, hogy a teljes akadálymentesítést vagy a felújítást elindulását választjuk-e? Ez egy teljes nonszensz… ilyen kérdést nem lehet feltenni. Mindkettőre szükség van” – emelte ki Szél Bernadett.

Minden megvalósul az eredeti tervek szerint – minden más nyilatkozat mendemonda, válaszolt az államtitkár az LMP-s politikusnak. „A metróvonal teljes szakasza fel lesz újítva. Minden egyes tartozékaival. Ezek a mendemondák, amik elhangzanak, mendemondák valóban. Mindent megvalósítunk, ami a felújítási munkában program szerint is szerepel” – válaszolta Tasó László, a közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

A 3-as metró felújításáról szerdán a Fővárosi Közgyűlés is tárgyal majd.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!