2024. 03. 28. Csütörtök Gedeon, Johanna napja
Jelenleg a TV-ben:

Háború Ukrajnában

Következik:

Vezércikk 14:05

23 milliárdos fejlesztés, hogy többen vonatozzanak

2017. szeptember 22., péntek 23:34, frissítve: péntek 23:36

23 milliárd forintból újul meg a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútvonal. A beruházás két éven belül készül el, az alapkövet ma tették le. A korszerűsítés célja, hogy a környéken élők minél többet közlekedjenek vonattal.

Bár Sárospatak jelentős vasúti csomópont lehetne, kevesen választják a vonatot, mert a régi síneken lassan haladnak a szerelvények, így a menetidő is hosszabb, mint más közlekedési eszközzel. A korszerűsítés harminc éve várat magára.

„Eddig a hívott turisták nagy része amiatt, hogy nem megfelelő körülmények között jöhettek – és itt mondhatom a közutat, mondhatom a vasutat, hiszen több mint húsz percet várni kellett egy-egy mozdonycserére az eddigi struktúrában – figyelembe vette, hogy a hívó szavunkat elfogadja-e” – monda Aros János, a város fideszes polgármestere.

Néhány éven belül olcsóbb és környezetkímélőbb lehet a vasúti közlekedés a Mezőzombor és Sátoraljaújhely között – jelentette be Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára. A dízeleket villanymozdonyok váltják fel, és a teljes pályát felújítják a több mint 46 kilométeres szakaszon.

„A felújítása nagyon sokszor volt napirenden, hiszen komoly személyszállítási és árufuvarozási teljesítmény van a vonalon, és ha csak az üzemanyagok árát vesszük figyelembe, tehát a környezetszennyezéstől, és mástól eltekintünk, itt számítani lehetett, hogy a villamosítás gazdaságossága hat év alatt megtérül” – fejtette ki a helyettes államtitkár.

A munkagépek már dolgoznak, de az építkezés alapkövét pénteken tették le a vasútállomáson. A beruházás 23 milliárd forintból, az Európai Unió támogatásával valósul meg. Az utasok 2019 júniusától élvezhetik a korszerűbb vasútvonal előnyeit.

„Szebb állomások lesznek, szebb, akadálymentes peronok, 55 centiméteres magasságra megemelve. Biztonságos, akadálymentes hozzávezető utak, kerékpártárolók, gyorsabb utazás – hiszen az eddigi 60-80 km/h helyett 100 km/h-t fognak érzékelni a Sátoraljaújhely–Mezőzombor-vonalszakaszon” – mondta Somodi László, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.

A felújítási munkákat főleg éjszaka és a kevésbé forgalmas időszakokban végzik, így a korszerűsítés két évének nagy részében folyamatos lesz a vonatközlekedés.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!