részletes keresés
Regisztráció  |  Elfelejtette jelszavát?
hirlevél hírlevél  |  Legyen a kezdőlapom
Szeptember 02.  Rebeka, Dorina napja
Videogaléria

Életmód

Autó

Lakberendezés

Műsorvezetők

Műsorok

TV műsor

Késleltetett adás

Élő adás

Híradó
Műsorajánló 


Rájátszás 20.05

Hetero büszkeség napja


Lapzárta 21.30

Szigorúan büntetik a kis értékű tárgyak lopását is


Sziluett ism. 22.05

Jávor Benedek


Paletta ism. 6.00

Budavári Borfesztivál
Mai műsor
Reggel (06h-09h)
Délelőtt (09h-12h)
Kora délután (12h-16h)
Késő délután (16h-20h)
Este (20h-24h)
20:05 Rájátszás
21:00 Híradó 21
21:30 Lapzárta
22:00 Sziluett ism.
23:00 BBC Híradó
23:30 Soroló ism.

Fórum

Hirdetés
Videó galéria
Újabb csontváz: többszörös áron dolgoztak az alvállalkozók? (+videó)
Milliárdos megbízásokat kaptak a Volán-vezérhez köthető cégek? (+videó)
Szégyenfalra kerülnek a rajtakapott tolvajok – elzárással is sújthatók a szarkák (+videó)
Kampányidő - Negyedik (videó)
Jávor Benedek – Sziluett (videó)
Tőzsde adatok

BUX index
Forrás: www.portfoliofinancial.hu
Életmód  Archívum

betűméret:     kisebb | nagyobb


2005-12-27 17:54
A fekete egészségesebb a fehérnél

Egy svájci kutatócsoport a karácsonyi ünnepekre időzítve bejelentette, hogy a fekete csokoládé javítja a dohányosok vérkeringését, míg a fehérről ez nem mondható el.




A Hearth című orvosi folyóiratban megjelent tanulmány nem vitatja, hogy a csokoládé növelheti a dohányosoknál a vérkeringési zavarok kockázatát cukor- és zsírtartalma, vagyis hízlaló volta miatt, ám megállapítja, hogy a fekete csokoládé antioxidáns jellege folytán kedvező hatással is lehet a vérkeringésre.

A vizsgálatban húsz önkéntesen jelentkező dohányos vett részt, akiktől 24 órán át megvonták az antioxidáns hatást kifejtő egyéb táplálékokat, így a teát, a hagymát, az almát, a káposztát, a bort. Tíz résztvevő ezután 40 gramm fekete csokoládét fogyasztott, tíz másik pedig ugyanennyi fehéret. Az előbbinek 73 százalék, az utóbbinak 4 százalék a kakaótartalma.

A továbbiakban ultrahangos vizsgálattal kimutatták, hogy a fekete csokoládét fogyasztó személyek vérkeringése két órával később jelentősen javult, és nőtt az antioxidáns anyagok aránya a vérben - ez a hatás nyolc órán át volt kimutatható. A fehér csokoládé semmiféle hatást nem gyakorolt a vérkeringésre, az érfali sejtekre, a vérrögök formálódására vezető lemezekre és az antioxidánsokra.

A svájci kutatók állásfoglalása szerint a vérkeringés szempontjából a fekete csokoládé fogyasztása ajánlható a dohányosoknak.

National Geographic Online


az oldal nyomtatása nyomtatható verzió | küldje el a hírt ismerősének hírküldés |  Új hozzászólás

Hirdetés


A rovat legfrissebb hírei  A rovat összes híre
Borúra derű: mosolyt csaló ötletek
Egyre többen választják a könnyebb utat
A levegőből támad: százezrek életét teszi tönkre Magyarországon
Megelőzésre spenót, kelkáposzta és brokkoli
Nehéz időszak vár a parlagfű-allergiásokra (+videó)
Későn jut eszünkbe az egészség
Hirtelen megrettenés, verés is kiválthatja
Mit tegyünk, ha a fagyitól nyilall a fogunk?
Mit együnk migrén ellen?
Tudta, hogy ettől okosabb lesz a gyermek?



Friss hírek
20:08
Áramütés oltotta ki a kislány életét
19:56
Hat minisztert meneszt a román kormány
19:47
Újabb csontváz: többszörös áron dolgoztak az alvállalkozók? (+videó)
Toplista

...a legolvasottabb 


Borúra derű: mosolyt csaló ötletek

(09.01 10:02)

szállás wellness szallas Augusztus 20. szallas utazas

A nap képe

Partnereink









       Hír Televízió | Szerkesztõség | FAQ | Médiaajánlat | Copyright | Partnereink
Copyright © 2002-2008 Hír TV
A hírTV elérhetősége: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-93. tel.: (06-1) 430-4000 fax: (06-1) 430-4099 e-mail: info@hirtv.net,
A hírTV.net elérhetősége: 1089 Budapest, Üllői út 102. tel.: (06-1) 430-4000 e-mail: webmester@hirtv.net
HírTV hírszolgálat Hirlapom